tisdag 27 oktober 2009

Jamtli... jag säger bara Jamtli...

Alltså för er som ännu inte har besökt metropolen Östersund men som kanske har ev. planer på det så missa för guds skull inte ett besök på vårat promille Skansen vid namn Jamtli!

Det är så himla mysigt å så där lagomt av allt, ligger vackert så man ser sjön å så!

Idag har jag och kidsen varit där i stort sett hela dagen! Var där runt 11.30 å åkte där ifrån strax innan 15.30.

Länsstyrelsen (där jag för övrigt är anställd på men tjänstledig för studier) har ett rovdjurstält där, du får titta å känna på björnkakk, ja dom som vill alltså, känna på dom olika rovdjuren osv...
Hur fint som helst å de som jobbar med detta ska absolut ha en eloge för vilken insats de gör!!!!

Sedan har barna fått tälja sig varsin "Brummare"...
För er som är gamla nog att ha sett Crockodile Dundee så finns det en scen där han tar fram "telefonen" ute i vildmarken å vevar en liten träbit över huvudet... Det är en "brummare", sånna har barna gjort idag...

Sedan gick vi in å fikade en lång stund å bara mös, barna försvann sedan ner i museet som bara det är värt ett besök för det är huuur barnanpassat som helst!
Så himla bra!
Själv var jag i den lilla butiken som Jamtli har å köpte en julklapp till Mannen!
Kan han få fundera lite å som tur var såg inget av barna vad jag köpte för ingen av dom kan hålla en hemlis speciellt länge...

Sedan bar det av på ICA Maxi! Alltså jag fullkomligt älskar denna affär!
Å inte nog med att den ligger så praktiskt till dom har barnpassning oxå!
Nu är inte ja en sån som "tvingar" in barna utan dom rusar dit själva å så blir det lite knorr när vi ska hem!
Men vilken lyx att få gå å handla i godan ro, själv utan att ha två speedade barn som springer runt å retas med varandra!

Väl hemma gick luften ur mej en liten pytte stund, sedan kom några av våra underbara grannbarn förbi å då var det precis som att krafterna kom tillbaka!
Efter att dom gick så hade jag och barna samt hund en brottningsmatch på köksgolvet!
Tänk om någon hade kommit förbi då?!
Inte nog med att det serveras middag under bordet i bland nu ligger dom som i en ormgrop med hunden å allt... *skrattar*
Ja ja roligt var det i alla fall!

Nehe... Nu vill jag få upp gubben (som för övrigt har varit å skjutit pangare ikväll) så vi kan gå upp å ställa iordning en riktig arbetsplats för mej!
Det fungerar helt tydligt inte att sitta och studera vid köksbordet å lyfta bort å lyfta fram hit och dit hela tiden...
Sedan väntar ju ett helt gäng skitiga, säkert illaluktande män som jobbar på Beringshav på mej i sängen...
Som jag gillar Discovery!!!!

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Det låter som en riktigt bra dag. Älskar Jamtli historieland. Och tänk att där har jag faktiskt jobbat.

Kramis Lisa

Hon=fröken du inte känner sa...

Javisst är det helt underbart att man kan låta barnen leka medan man handlar på ica maxi..gör livet så mycket lättare I LOVE IT..