onsdag 7 oktober 2009

Trots denna sena timme...

... tja för mej är det sent i alla fall... Klockan är nästan 22.30 å det är alldeles för sent för mej, egentligen men jag ska bara.... ;)

Bara måste få ur mej detta innan jag går upp å lägger mej för annars kommer jag att grubbla å grubbla å grubbla...

Idag på eftermiddagen åkte jag glad i hågen tidigare till dagis å skola för att hämta mina högst älskade underbara barn... Eller det var i alla fall vad jag hoppades på skulle möta mej med öppna armar å fullkomligt lysa av lycka, behöver jag överhuvudtaget vid det här laget skriva: "Tji fick jag", eller???

Två trötta, snuviga, hungriga barn mötte mej å var så där aningens håglösa i blicken, då kläcker deras klämkäcka mamma ur sej att nu minsann mina barn ska vi åka å handla mat... Tjohooo va???
Nej inte riktigt, det värsta var att min ursprungliga plan var att åka å handla INNAN jag hämtade barnen men snille blixten Bertil slog till å fick för sej att barna VILLE följa med å handla....
Jag har en bästa vän som brukar berätta hur hon och hennes tjejer gör när dom är å handlar mat, barna hjälper henne å gå å hämta sakerna som ska handlas å det låter såååå himla mysigt...

Ja alltså vad som tog åt mina båda på affären idag var allt annat än "mysigt" kan jag bara meddela folket...
Det hela slutade med att jag uppriktigt bad en herre köra över min son med sin kundvagn!!!!
Denna herre tittade lite tveksamt på mej men då dåååå spände jag ögonen i karl å sa att han absolut FICK KÖRA ÖVER MIN SON!!!!!!!!!!!!!!!
Vad fick jag tillbaka tror ni???

Jo ett litet leende, mest bara för att liksom säga åt mej att "Jävlar vad skönt att denna tid är förbi, grattis till dej som är mitt upp i detta"....

Å som om inte detta skulle vara nog så hade jag planerat att komma hem med två helt underbara, glada och nöjda barn, som skulle hjälpa mej att laga dagens middag...
Tanken var att det skulle vara pannkaka med knaperstekt sidfläsk i....
När jag väl insåg att tiden, likt mitt tålamod, höll på att försvinna all väg plockade jag åt mej ett paket grillkorv, räksallad å var helt på det klara med att pommes det har vi minsann hemma...
Tjena,...
Vet inte vilken tur i ordningen som mina planer har gått åt pipan idag, trots att jag ringde runt å kollade med närmsta grannarna blev det något så otroligt spännande som spagetti å grillkorv till middag, ätandes under en otroligt jobbig stämning....

Sååå nu är detta ur världen å barnen sover gott, mannen ligger i sängen å hoppas säkert på att bli bjuden på en "Anka" men tji får han för jag är sjukt trött men hyfsat nöjd med dagen ändå!

God natt mina vänner!!!!

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Carina Bengtsson sa...

Usch, det låter inte som en rolig dag. Hoppas du sover gott nu och att morgondagen blir bättre!
En massa plus till dig för att du har varit så duktig o bloggat massor iaf!

Sjabbig men chic sa...

Jaså? Det blev ett litet streck i planeringen där!;)

Kram Lisa

Angelica sa...

Hur tror du jag har det ibland med tre som avskyr att shoppa i matbutiken :D Det är ju som om jag har trillingar med bara 10 månaders skillnad och jag lovar att det är minsann ingen dans på rosor alltid *skrattar*!

Hoppas att denna dagen börjar toppen ialla fall och barnen kanske är små änglar när du hämtar dem idag!

Kraaaaaaaaaaam

Angelica

Denna Sanna Kvinna sa...

Hehe oj vad kul det är men jätte trötta barn i afärrer. uscch säger jag bara :D