onsdag 14 oktober 2009

Pucko!!!!

Idag snurrar det inte i huvudet utan idag har jag ont i det... Vet inte vilket som är bäst/sämst... Känns som att välja mellan pest eller kolera liksom...

Men som vanligt har Mann lyckats göra bort sej totalt igen....
Var på skolan idag å hade någon form av biblioteksinformation som var ganska "matnyttig", hade dock lite svårt för hon som höll i infon då hon hade samma dialekt som "Farbror Barbro"... ;)


Men i pausen skulle jag gå till vaktmästeriet för att köpa lite grejjor å så står där en man i kanske sina bästa år, vad vet jag, med kryckor...
Så snabb som Mann är frågar jag om han jobbar där eller om han är sjukskriven...
Till saken, å kanske mitt försvar, var att han stod bakom ett sånt här högt "hänga på mej" bord så jag såg överkroppen, kryckorna men inte hans ben....
"om jag är sjukskriven", får jag tillbaka, "ja svarar jag med tanke på att du har kryckor"....
Det är då han lite stapplande tar sej fram till disken där jag står å svarar: "Nej jag är inte sjukskriven, jag är född så här"...
A men tjena va?!
Fyyyy faaan för min stora trut!!!!!

Å en annan sak.... Jag har en bästa vän som allt annat än gillar såna där långa å mysiga kramar som jag själv är så där tacksam att ta emot å så ska jag hålla på å envisas med att krama henne så där lite extra länge bara för att retas...
Ja det kanske var roligt första gången men nu vete väl faan va????

Verkar som om det är bekännelsernas dag idag...
Så då kan jag väl fortsätta på samma ämne...
Igår kväll "skypade" (nytt begrepp för mej å känner mej såååå otroligt hipp å ball när jag svänger mej med detta uttryck... Typ "ska vi skypa ikväll, eller??), ja jag å en klasskompis skypade i alla fall igår å gick igenom lite om vad vi ska läsa i en av böckerna å hon hade fått lite "förhandsinfo" av läraren om att vi enbart behövde läsa Del 1 och Del 2 i en bok...
Lycklig som jag blev skrattade jag till å sa:" men guuud så skönt för jag har nog snart läst klart del 2".
Carina (som jag förövrigt skypade med) ville bara klargöra att det var DEL 2 inte KAPITEL 2....
Fattade väl jag med å blev lite så där skadeglad å verkligen njöt för min egen del över att jag minsann inte var så efter som jag har trott...
Ehh... Skrattar bäst som skrattar sist...
Tog fram boken i gårkväll å insåg till min förskräckelse att faan jag håller på att läsa ut KAPITEL 2.... inte DEL 2!!!!
Ja ha detta betyder att jag har ca 200 sidor kvar att läsa...

Men men vad är en bal på slottet???

Mu för nu ;)

3 kommentarer:

Widénskan sa...

Ha ha jag har börjat vänja mig vid dina kramar nu ;-)
KRAM!!

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja ibland kommer oväntade grodor ut ur munnen. Men samtidigt så brydd du dig ju om honom genom att fråga.
Ha det gott, kramisar Marie:)

Nina (igen) sa...

Åhh men gud vilken härlig människa du är..är man det minsta nere en dag så är det bara att kika in på din Mamma-Mu blogg och läsa dina dråpligheter..nej jag är inte skadeglad, man att bara att läsa dina uttryck gör en på bättre humör. Vem skulle få för sig att fråga om någon är sjukskriven eller jobbade där om inte mamma-mu..kan tänka mig att han med kryckorna också skrattade efteråt..
Kram..
(och jo förresten jag är en "fröken")