tisdag 6 oktober 2009

Livet som student...

Tja vad ska jag ha för ursäkt denna gång då för att jag inte har skrivit på huuuur länge som helst?
Jo vänta...

Livet som student är mer krävande än jag någonsin skulle kunna ana men ack så roligt det är!
Eller ja.... Inte alla dagar kanske... Som i fredags...
Vi hade första tentan i fredags å det gick fullkomligt åt skogen men glad det är jag ändå!
Har ju aldrig skrivit en tenta förrut än mindre sett en så min inställning till detta har hela tiden varit: "tjohooo omtenta here I come" ;)
Å så kommer det garanterat att bli, ja men fatta detta...
Vi hade 5 timmar på oss att svara på 5 frågor om Sociologi...
Ehh... Jag har inte fattat vad sociologi är än så än mindre i fredags... *ler*

Nu ska inte min lärare ta detta som någon som helst kritik för det är det inte men alltså det är första gången sedan gymnasiet som jag pluggar, å då börjar jag med sociologi...
Hmm...
Men roligt är det i alla fall å jag har hamnat i en så klockren grupp av människor så ni kan inte ana!
Fullkomligt njuter!!!!!
Härliga tider!!!!

I fredags kväll samlades vi några st för att "fira" denna första tenta...
Fick två super goda drinkar hemma hos min nyvunna vän Carina, huuur goda som helst å med tanke på hur otroligt rutinerad en annan är på alkohol så kändes dom direkt!
Därefter skulle vi på stan å äta middag, fick då sitta på paket hållaren på en annan nyvunnen vän vid namn Elin, i ett gupp kan jag bara säga att denna paket hållare fick en liten annan lutning... Hmm...
Jaja.. Väl på stan åt vi en otroligt god middag å sedan blev det hemfärd...
Vi var helt slut hela gänget så en middag var nog det enda som orkades med men på vägen hem i en "bulle" började jag inse vilka otroliga rabatter som en student har!

Väl hemma somnade jag som en stork för att i lördags morse packa in hela familjen i bilen för att åka till stugan!
I stugan var det kallt! Ordentligt kallt!!!
Men efter monster eldning i öppna spisen blev det så där härligt varmt igen ;)

Medan jag och kidsen fikade med några vänner skickade jag iväg Mannen för att hämta kyl/frys samt spis som vi har köpt av våra vänner "Fjellners" på byn å givetvis försökte Mannen använda hjärnan igen...
Detta resulterade i att vi nu behöver en ny front i glas till spisen!!!!
Alltså hade vi inte haft besök hade nog Mannen fått sova under en presenning på natten...

Men som "plåster" på mitt elaka hjärta skar sig Mannen lite i ena fingret å då kände jag: "rätt åt dej PUCKO!!!" Men det sa jag inte utan gick för att hämta plåster med Dumbo på...
Passande med Dumbo va?!

Middag åt hos svärföräldrarna, väl i stugan var det bara mys som gällde...
När vi vaknade i söndags hade det kommit 2,5 dm blötsnö....
Men vilken ofantlig tur att vi hade sommar sulorna på bilen... Hmm...
Fick frågan av Mannen när vi for hem: "Men varför håller du i dej för?".....
Tja undra varför....

Filmade med mobilen å tänkte försöka få ut detta på bloggen...

Mu för nu ;)


3 kommentarer:

Malina sa...

Heja Mimmi, du fixar studentlivet med MVG. Såg klippet på "Peter", dom är verkligen lika... Helt otrolgit att det kan vara så. Må om dig min vän!

Widénskan sa...

Miss you!!!!!
När skall vi ses!!???

Carolin Mann. sa...

Vad gäller bilkörning, så är jag inte ett dugg orolig över Nicke, även om det är is och sommardäck, där har man mitt fötroende till 100%.
Omtentan klarar du galant, det är jag inte ett dugg orolig över.

Vi ses på Lördag.
Love you
/Svägerska, Lillasyster och Faster