onsdag 28 oktober 2009

Ytterligare en kanon dag!

Guud så lyxigt det känns att faktiskt kunna konstatera att vi har haft ytterligare en kanon dag jag och kidsen!

Fick sovmorgon (idag oxå) av Mannen, klev upp 9, 10.15 satt jag och barna i bilen för att åka till Djungelhuset där vi mötte upp en klasskamrat till dottern samt hennes föräldrar och lillebror!
Vad coolt det är när man hittar vänner bland dotterns klasskamraters föräldrar!
Det är oxå lyx!

Barna rassade runt som galningar i en hel massa timmar å ipps vips var kl. halv tre...
Hem, hämta lite köttfärs, iväg till denna tidigare omtalade familj för en jätte god och trevlig middag.

De har tidigare haft två kaniner som bodde ute men för någon vecka sedan blev "Mickel-Räv" lite lätt "tagen på sängen" eller matbordet kanske man skulle kunna säga när han hade lyckats ta sig in till dessa kaniner... Så dom finns inte mer, kan man säga...
Men i måndags dök det upp en ny liten krabat hos denna familj, en krabat som man bara blir så där handlöst förälskad i!!!!
Ett litet vitt "bomullsmoln", helt otroligt söt och trevlig liten kaninkille!

Hade med mig våran Doris som blev både svartsjuk över att matte pratar med någon annan som hon brukar prata med mig, samt att något luktar väldigt väldigt gott här inne!!!!

Hon fick "nosa" ganska nära två gånger, så pass nära att hon faktiskt försökte ta en tugga...
Lite jakt är det nog i henne i alla fall!
Men att detta lilla moln av ludd var så otroligt go å charmig... Shit... Kommer bli jobbigt att få bort "vill ha" känslan, kan tänka mej att en "måste ha" känsla kan komma krypande ganska så snart...

Nu raskt över till ngt annat...
Igår slog det mej att jag bara måste ha en ordentlig arbetsplats här hemma där jag kan få sitta och studera både ostört, att kunna lämna sakerna framme... Har provat i ett par veckor att sitta vid köksbordet men det är ju inte hållbart i längden...
Plocka fram, hitta tråden, plocka bort, plocka fram, hitta tråden igen..., plocka bort...
Inte hållbart!
Nu kom jag på den fantastiska iden att vi möblerar om i vårt "nya" sovrum å så fixar vi en arbetsplats...
Det "enda" som krävs är att flytta på en garderobsvägg samt en bokhyllevägg...
Lätt som en plätt...
Eller hur? ;)

Nej nu ska jag faktiskt hoppa i lopplådan för en dag på Djungelhuset sätter sina spår!
Tro mej!

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Vilken bra dag. Och du jag satt alltid vid köksbordet. Försökte med annat men det var liksom där det fastnade och där jag kunde skriva. Hade en back som jag pulade ner allt i på kvällskvisten och det funkade faktiskt bra.

Kramis Lisa

Angelica sa...

Hej hopp sötaste Mamma Mu! Kikar in och önskar dig en härlig Happy Halloween och en strålande finfin lördag, vännen!!!

Kramar

Angelica