tisdag 20 oktober 2009

Ständigt denna kärlek....

... det är bara föremålen som ändras ganska ofta om man är 8 år... (gammalt ordspråk som min mamma, min mormor och säkert min mormor Karin innan henne har sagt....)

I bilen på vägen hem från skola/dagis idag berättade dottern att Max (heter egentligen något annat ;), han har minsann varit kär i henne...
"Men toppen", svarade jag, "då kan ju du fråga chans på honom imorgon?!"
"Me mamma", svara dottern, "jag är inte kär i Max längre *suck å stön* det är ju eeeviheter sedan"...
"Men jag tyckte ju att du sa i fredags att det kändes som en eeeevighet till måndag innan du fick se och träffa Max igen... Men jag kan ju ha tagit fel på vecka?!"
"Nej mamma det sa jag i fredags å det är ju typ eeeevigheter sen"... "Nu är ju jag kär i Tommy (som egentigen heter något annat)....


"Självklart är du det gumman..." svarar en lite lätt förvirrad mamma å blivande svärmor?!


Huur ska man som förälder ha någon som helst möjlighet att hänga med i dessa svängar????

Jag bara undra???
Lägger ut en bild på denna underbara dotter....

Bild: Privat från skolavslutningen 2009

Mu för nu ;)

5 kommentarer:

Widénskan sa...

Åh min Maja!!
Saknar henne & Emil , hälsa dom det!!
O du.. såg en highschoolmusicaltröja i dag på H&M..
Perfa julklapp va?
Kramen

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja i den åldern så är ju en helg en hel evighet.Med denna goa tjej så lär det nog bli många byten av kärlek. Men jag har inte en susning hur man ska hänga med i dessa svängar. Det är bara att hänga med så gott det går.
Kram!

Malina sa...

Joodu Mimmi, swich swoch ba... Så från nu och fram till övre tonåren gäller det att vara skärpt när det gäller kärlekarnas namn... ;-)

Sjabbig men chic sa...

Det är bra att hon ser sig omkring på marknaden. Det gäller att inte nöja sig med första bästa;)
Stackars Max bara...
Intensiva ögon har hon din tjej. Är hon lite så eller är det bara som jag tycker att hon ser ut, att allt ska hända NU. Lite lik mig till sättet i såna fall.;)

Kram Lisa

Mamma-Mu sa...

Jo Lisa du har helt rätt, allt ska hända NU eller gärna IGÅR annars kan det nästa vara liksom...

Mimmi ;)