söndag 18 september 2011

Ahhh shit vilken vecka alltså...

Tar mig en välbehövlig paus i mitt kaos...

Så här är det, jag, barnen och Dum-Doris har flyttat detta vecka.

Vi har alltså flyttat ifrån det "lilla röda huset", jag blev erbjuden en lägenhet, en 3:a i det "gamla området" som vi bodde i förut för några veckor sedan och efter en del fram och tillbaka tackade jag ja till denna.

Tänkte att jag skulle ta flytten lite pö om pö liksom, flytta rum för rum men det blir inte alltid så som man planerar... (eller inte denna gång heller).

Jag har haft problem med möss i det lilla röda huset, de har varit i väggarna och inne i köket, under diskbänken, det har jag iof inte haft några större problem med tills i onsdags morse...
I tisdags fick jag tillgång till lägenheten, hade ingen brådska att flytta in egentligen men så i onsdagsmorse när jag kom ner till köket i det lilla röda huset såg jag att mössen hade varit uppe på diskbänken, då blev det lite för mycket kan jag säga...

Så sedan i tisdags har jag packat, burit, slitigt, gråtit en skvätt för att jag är så trött och slut i kroppen för att sedan bara resa på mig och ta tag i nästa kartong.
Jag har fått hjälp, av dom bästaste som finns, och tur är väl det för annars hade jag nog legat inlagd på något sjukhus vid det här laget.
Fingrarna är svullna, varenda led i kroppen är svullen, armbågar som bollar, har nog lyft alldeles för mycket för min 1.57 cm långa kropp men nu är allt nästan på plats så nu börjar bara jobbet med att packa upp allt...

Nej nu står kartongerna och blänger på mig så nu är det väl bara till att ta tag igen... *suck*

1 kommentar:

Marianne, Söderenbytjejen sa...

Åh,,, kom igen gumman - du e starkare än du tror och härligt med goa vänner. Utan dom är man noll! Du är för himla säker tycker jag. Kram på dig och ha en härligt fortsatt höst på nya stället och jäkta inte för mycket utan låt er växa in och packa upp vartefter:-)