torsdag 1 september 2011

Jag ligger i sängen och känner mig iakttagen

Min hund Doris är så sjukt sur på mig nu... Jag blir nästan full i skratt över hennes fantastiska sätt att förmedla sitt missnöje.
Idag kom mina efterlängtade barn hem, Sonen har varit hemma och varit sjuk så han kom hem och var alldeles febrig och ville bara ligga under en filt i soffan, Dottern skulle på fotbollsmatch.

När barnen inte är här sover Doris m mig i min säng, när barnen är här ligger hon oftast i ngn av deras sängar.
Idag/kväll gäller samma deal, skillnaden är dock att när något av barnen är sjukt kräver hunden att hon ska ligga jätte nära, som ett plåster. Nu ikväll får hon inte ligga i min säng för där ligger en febrig son, därav missnöjet.
Sedan att hon får hela hans säng själv det hör tydligen inte hit.
Hon bökar, stökar väldigt demonstrativt, hon suckar och pustar och tycker livet suger.
Och om jag mot förmodan skulle missa att hon är sur så lägger hon sig med rumpan emot mig och bara blänger...
Jo Doris jag fattar m det är jag som bestämmer!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: