tisdag 6 september 2011

Okej då har jag gett tvn en chans & Youssou N'Dour feat. Neneh Cherry - 7s

Men herregud så överreklamerat det är att se på tv!

Har ikväll gett tvn en chans, en riktig chans men inte tycker jag att tvn väger upp emot att sitta i soffan en kväll och läsa en bok? Inte en chans!

Eller om jag säger så här, det är inte så att jag inte ser på program som sänds på tvn men jag gör det när jag vill, alltså genom den här jätte fiffiga uppfinningen Play...

Ikväll insåg jag att det enda som jag känner att jag vill se på "på tv" är på program som kunskapskanalen, Discovery och sånt men inte ens där var det ngt bra ikväll.

Nej nu skiter jag i det här och går en trappa upp, pussar på min febriga dotter, lägger mig brevid min lilla guldklimp till son, får onda ögat av Doris som ligger själv i sonens säng och slår upp boken som jag läser i sängen, jo det är skillnad på skol-bok och sovasovasäng-bok!
Har under halva sommaren (känns som en hel evighet) försökt att ta mig igenom sista boken som Jean M Auel har skrivit, ni vet Grottbjörnens folk, Hästarnas dal osv...
En riktig skit-bok säger jag!

Har kommit ca 400 sidor och väntar fortfarande på att något ska hända... Det är inte så att människan inte har haft möjligheter till att skriva saker som: och då hände detta *trummvirvel*
Men hon bara maler på om grottor hit och dit och målningar hit och dit men WHHOOOOO GIVES liksom????

Nej skiter i tvn, går en trappa upp, längtar tills jag om ca en vecka flyttar till lägenhet... Jo vår tid i det lilla röda huset är förbi... Kan gå in närmare på det senare!


Inga kommentarer: