lördag 3 september 2011

Bra dag...

Igår hade vi verkligen en bra dag, jag barnen och hunden.

Sonen var hemma från skolan då han har feber, snuvig och allmänt hängig... Typiskt när det har varit så fantastiskt fint väder hela dagen.

Dottern åkte på skolan som vanligt och det är så härligt att se att hon tycker att det är kul.

Jag och sonen åkte in till stan för att passa en av mina vänners dotter medan hon besiktade hönan... Sedan åt vi en kullinarisk lunch på Restaurang Gyllene Måsen (Läs:Mc Donald's).

Väl hemma kraschade vi båda i soffan, somnade hårt båda två till Karlsson på Taket och vaknade lagomt mossig i huvudet, ett tydligt tecken på att vi båda är lite "tussiga".

Efter det fixade barnen middag, Tacos med div tillbehör, jag fick ansvaret över avokadoröran men det var det enda jag fick göra.

Kidsen drog iväg ut efter middagen åt sitt håll, jag tog med mig Doris på en promenad åt mitt håll och fick prata av mig med en av mina bästa vänner som var på väg till landet.
Det är skönt att få prata med någon som är brutalt ärlig och inte tar parti, det är sånt som jag behöver.

Avslutade kvällen med en massa tända ljus, mys i soffan med popcorn och gosiga barn.
Det märks att Dottern börjar bli stor för hon hade inga problem med att gå och lägga sig när jag sa till, Sonen däremot har tar ju en fight så fort man ens säger orden Natti Natti.

Startar dagen på bästa sätt, Sonen vaknar och kliver upp och poar på en trappa ner, Dottern snarkar och jag får ett meddelande i telefonen: God morgon Fröken...
Så j*vla najs start på dagen!
Mera sånt! Tack!

Nu väntar frukost med tända ljus och sedan får vi väl se vad denna dag bär med sig...

Inga kommentarer: