söndag 4 september 2011

Vad är det med dagens barn?

Jag fattar inte vad det är med dagens barn, de ska fanimej bli servade hela f*cking tiden.

Vad är det för fel med att ta ett eget initiativ för en gångs skull och inte förlita sig på att mamma eller pappa får hitta på något att göra åt dom?!

Jag håller på att bli galen på dessa ständiga kommentarer: Jaaaag har iiiiinget att göööööra!

Men för faan säger jag bara, på med kläderna och UUUUUUUUUUUT!!!!

Vi har studsmatta, hoppa på den! Neeeeeej jaaaaaaag viiiiill inte!
Ni har varsin cykel, dra iväg på en cykeltur! Neeeeej jaaaaaag viiiiill inte!
Men MÄNNISKA VAD VILL DU GÖRA DÅ????
Sitta inne och kolla på något B-program på tv!

Alltså shiiiiit!!!!!

Jag skulle så himla gärna vilja veta hur andra barnfamiljer gör med sina barn, tänker främst på det här med "sysslor" som en annan hade när man växte upp.

Jag har en dotter som snart är 10 år, en son som är 7 år, borde inte dom ha egna ansvarsområden här hemma? Det vet jag att jag hade!
Den som först kom hem efter skola/jobb fick ta disken och inte helt otippat var det alltid jag eftersom min skola slutade långt tidigare än mina föräldrars jobb, städa rummet fick jag göra själv tidigt (hemska tanke va?).
Jag märker att självklara saker som barnen gjorde innan jag och pappan delade på oss har helt försvunnit som att plocka undan efter sig när man har ätit, plocka undan efter sig när man har lekt något eller pysslat eller en sån basic grej som att lägga tvätten i tvättkorgen har fallit i total glömska!

Nej nu har jag med bestämdhet skickat ut båda barnen på en promenad med Doris och när de kommer tillbaka ska de ha kommit fram till minst 3 saker som de känner är okej att de tar eget ansvar över, ska bli sjukt spännande att höra vad de kan tänka sig...
Har svårt att tro att något som göra rent på toaletten toppar denna lista av sysslor men snälla överaska mig gärna....

Bortskämda ungar är vad dom är helt enkelt och inte faan gynnar detta dom på något sätt inför vuxen ålder!!!

Nej nu får det vara NOG!

Basta!!!

Inga kommentarer: