söndag 4 september 2011

Kvalitet från behov till användning

Skolan har börjat och första boken ut är denna:

Kvalitet från behov till användning

Som jag önskar att fler människor skulle läsa den, redan in i kapitel 3 känner jag att det är ju så här det ska vara, så här det skulle kunna vara på företag och organisationer.
Naivt börjar jag tänka på vilka förändringar som skulle ha kunnat ske hos de arbetsgivare som jag tidigare har haft och inser sedan hur, precis, naivt det är.
Självklart inser jag att för att få till en förändringsprocess krävs tålamod och mycket arbete bakom men faan alltså, skam den som ger sig!

Blir riktigt triggad av att läsa denna och allra helst när de tar upp exempel där ett universitet har använt sig av denna modell och jag inser att jag har varit på en föreläsning med denna människa och jag kommer ihåg hur otroligt motiverad jag var och kände mig långt efter denna föreläsning.

Klart som faan att detta ska gå, som sagt jag önskar att fler skulle få möjlighet att läsa denna bok!

Så det så!

Inga kommentarer: