söndag 11 september 2011

I 16 år har jag tänt ett ljus...

Den 11 september 1995 tände jag ett ljus för att hedra och minnas en av mina vänners bror som gick bort i en olycka, jag var då 20 år och kände mig odödlig...
Sedan dess har jag tänt ett ljus för honom och hans familj varje år.

Den 11 september 2001 satt jag som fastklistrad framför tvn och såg live på CNN vad som hände i New York, jag var då höggravid med mitt första barn, min dotter är född den 11 oktober 2001, jag minns att jag med darrande hand och tårar rinnande ner för för mina kinder tände ett ljus som inte enbart tändes för att hedra min väns familj utan även alla de som drabbats av denna handling av terror i USA.
Men konstigt nog var det inte förrän idag, på 10 års dagen av "nine-eleven" som jag kom att tänka på att detta var på samma dag...

Så idag har jag tänt två ljus, ett för en händelse som skedde för 16 år sedan och ett för det som skedde för 10 år sedan...

En dag för eftertanke och minnen, det är idag det...

Inga kommentarer: