torsdag 10 januari 2013

Imponerande barn!

Det är så fantastiskt skönt att bli positivt överaskad när man har trott att något kommer att ta tid och bli tjafsigt.
Denna veckan, starten på terminen, första dagarna efter jullovet brukar inte vara så där himla skojjig när man har barn som har varit uppe sent och sovit länge men aj aj aj så fel jag hade....
Vi har haft en perfekt vecka! Utan några problem, bråk eller gnäll.
Sen är det så himla härligt att vi gör saker tillsammans, som i tisdags då Sonen lagade maten tillsammans med mig samtidigt som Dotterns satt vid köksbordet och gjorde sin läxa, för att sedan hjälpa till att duka bordet.
Eller som när jag är ute med Dum-Doris hjälper båda barnen till med tvätten så när jag kommer in igen har de tagit rätt på sin egen tvätt och "vikt" min tvätt så det är bara för mig att lägga in i garderoben.

Som jag hoppas hoppas hoppas att detta fortsätter så här, utan tjafs, utan gnäll bara lugnt och stilla! Mera sånt åt folket!!!

Inga kommentarer: