tisdag 22 januari 2013

Jävligt myggfritt idag...

Vaknar, tänder ljus, sätter på musiken, väcker barnen i omgångar (jo det är ju inte så att de kliver upp vid första väckningen neheej en väckning kan ta ca 20 minuter...) fixar frulle... Kollar på väderappen som jag har i telefon... -14 känns helt ok, då är man ju ute och har myspys liksom....

Klär på oss, jag och Doris följer Sonen till skolan varje dag, kliver utanför dörren och får en rejäl käftsmäll!

På riktigt! Skulle detta vara -14???? Ehh skulle inte tro det... Doris kämpar med att hoppa på tre ben till Sonens skola och är mer än nöjd sen, tycker säkert att den där snabba hejdåkramen blir alldeles för lång. Jag möter min fina granne på vägen hem och hon säger att det till och med är svårt att prata när det är så här kallt... Kallt säger jag det är ju bara 14 grader, samtidigt som jag säger detta inser jag hur fel jag har...
Väl inne i värmen igen kollar jag på vår lokala tidnings hemsida och där står det minsann -28...
Hmm.. Då vet jag att det inte är myggorna som sticker i kinderna när man är ute... Skit kyla! Å det värsta är ändå att det blir så sjukt vackert ute när det är så här kallt! Helt magiskt faktiskt!!!! Ska bli spännande å se om bilen startar sen....

Inga kommentarer: