söndag 27 januari 2013

Norrsken!!!!!

Trots mina år i Jämtland (14) har jag fram tills igår inte upplevt norrsken annat än på tv... Fram tills igår... Jag och en av mina nyare grannar var ute på hundpromenad igår kväll och det var så där härligt kallt att det riktigt bet till i kinderna och vi svängde av den upplysta gångvägen ner på en väg som är helt mörk och där... Längst med halva himlen var detta otroligt vackra skådespel. Det spelade över himlen, skiftade i olika nyanser av grönt, växte, krympte, fullkomligt dansade över himlavalvet. Så galet och sjukt häftigt.

Något som oxå var häftigt var att inse att människan som jag promenerar med har samma fobier som jag! Björn är inte å leka med kom vi fram till båda två, hon hade dock en större och mer "närgången" erfarenhet av björnar än jag hade, i alla fall levande björnar... Själv har jag ju haft en död björn på väggen i korridoren på jobbet i många år...

Helgen har verkligen varit så där perfekt som jag önskade mej. Jag har gjort det som har fallit in, inga måsten, inga tider att passa bara mys-pyst i mitt tvåmanstält... (läs:pyjamas)...
Saknar mina små något grönjävligt men märker att det liksom "funkar" ändå...

Hoppas på mer norrsken på kvällens promenad :)

Inga kommentarer: