tisdag 26 april 2011

Att man aldrig lär sig...

Ja det undrar jag, när ska man lära sig att det blir ALDRIG som man har planerat?

Planen för igår var enkel...
Sova ut efter en fantastisk middag med tillhörande gott rött vin, misstanken om hur jag skulle må slog ner som en bomb redan vid 7.30 tiden igår morse...
För mycket vin, för många tankar om ALLT.

Kliver upp, otroligt graciöst btw (kravlandes över Dum-Doris som helt har tagit kommandot över sängen när barnen är hos sin pappa...), in på toa för att göra min "morgontoalett"...
Inser att det där oroväckande ljudet ifrån avloppet som dök upp redan dagen innan är kvar och en märkbar stigning av vattnet I toaletten samt ur golvbrunnen får mina misstankar att växa...

Rycka på axlarna åt detta i denna tidiga morgonstund, ner för trappen, sätter på tebryggaren (som även den har hittat på egna vanor... svämma över i tid och otid...) slå på datorn och INSE att jag gjort ett litet fint inlägg här på bloggen i sus och dus... *suck*

Sedan går några timmar, enligt planerna, jag jobbar på min forskningsrapport samtidigt som tankarna far och flyger i huvudet.
Får nog, känner mig som en äggsjuk höna, går ut med Doris och väljer att gå "den långa" promenaden.
Får efter en timme ett samtal från pappan till mina barn som bara informerar mig om att nu är han på väg hem med köttet.

Vilket kött?
Jo så här är det, vi köper lokalproducerat nötkött en till två gånger per år, kött som är styckat och ska bara malas till köttfärs osv... Det köttet var han på väg hem med...
Prima liv... 55 kg nötkött...
Märker ni hur mina planer för dagen börjar skita sig rejält nu?

Hem, sätta sig i bilen, åka till huset som vi bodde i tillsammans, mala 20kg köttfärs och fixa allt annat kött, åka därifrån, komma tillbaka till det lilla röda huset för att inse att nej nu är det nog inte aktuellt att försöka spola i toaletten...

Blir sittandes med en massa andra måsten, få panik över den där jävla forskningsrapporten som stirrar ilsket på mig på skärmen...

Sent sent på kvällen kommer grannen in med ngt rensband eller vad det heter för att fixa stoppet.
Kalas, inte mej emot då jag ändå är uppe.
Inga problem med med avloppet nu tänker jag...
Grannen går in till sig, sagt och gjort jag är nöjd, jag har fungerande avlopp igen!

Går upp för att lägga mig och kör min "kvällstoalett" och inser att vattnet i toaletten växer igen och det bubblar ur golvbrunnen...

PERFEKT! Mother F***ER

Insåg dock nu på morgonen att jag kan lura avloppsmonstret så en välbehövlig dusch har nu avnjutits, tebryggaren har visat sin vänliga sida idag och IDAG ska jag BARA sitta med forskningsrapporten...

Jo just det... Lägg även till teknikens underbara värld i detta... Min mobiltelefon (sitter säkert ett monster även i den) har helt sonika valt att sluta ta emot sms... Skicka går bra men inte ta emot... Så mitt i allt detta har jag suttit och funderat på om kontakten med omvärlden för alltid är bruten...

Så nu ska här produceras texter utan dess like för vad kan inte annat göras efter nästan 4 timmars sömn...

Dagens ord: Äggsjuk höna = moi.... *suckar*

Inga kommentarer: