måndag 18 april 2011

Idag är jag trött... Jätte trött...

Att starta dagen med att gråta sätter sina spår på resten av dagen...
Att sedan ha sovit som en kratta på natten gör det hela mindre lätt...

Men jag har så galet mycket i huvudet just nu så jag tror att det ska sprängas...
Det ska delas på saker, vill jag ha den saken eller vill han... Om jag får det, vad förväntar han att han ska få i stället?
Hur gör vi med stugan, sälja eller inte sälja?

Trodde jag skulle fira påsken med mina barn men så blev det då alltså inte, fick jag reda på igår kväll... Och nej jag kommer inte att "proppsa" på det, har egentligen inte tid att fira påsk i år men det är ju ändå påsk, känner väl kanske inte riktigt för att sitta själv hela helgen...

Startade dagen med 1.5 timmar på familjerådgivningen och jag blir så arg så jag tror jag smäller av över hur dum man kan vara ibland!
Gillar INTE när någon lägger ord i munnen på mig! Gillar INTE när någon helt hux flux väljer att ändra på det som har hänt så att det låter mer gynnsamt för honom! Gillar INTE att man tänker på sig själv i första hand och INTE barnen!
Gillar INTE att höra att jag gör saker för att jävlas med pappan till mina barn!
Så är det INTE! Om någon har varit dum med mina barn, oavsett vilken relation man har, så vill jag inte att mina barn ska vara där! OAVSETT RELATION!!!!!
Det är så himla konstigt det här med hur "man" väljer att värdera sånt här nu...

Samma man (pappan till mina barn) har suttit och sagt att: "Nej jag anser att barnen inte ska vara hos dom" men nu när det blir så jävla bekvämt med boende å lagad mat odyl då helt hux flux ska det fungera så fint så...
Vaddå sätta barnen först?!?!?!?!!? INTE VA!!!!!

Det är tur att det finns ventiler att använda/utnyttja vid dessa tillfällen...
Ringde och väckte (tror jag) en vän som är sjuuuukt bra att ventilera sånt här med, blev sittandes i bilen på en "sophanteringsställe" och fick prata av mig, låta tårarna rinna och sedan få goda råd.
Dessa stunder är otroligt viktiga för mig, att få prata med någon som har erfarenhet av att ha det svårt, som kan göra egna jämförelser och komma med goda råd om framtiden det är värdefullt!
Som det här med påsken... "Men Mimmi..."
Ja jag vet... Barnen vet att dom har en bra mamma... Dom vet att dom har en mamma som älskar dom överallt, jag vet det, men det gör inte mindre ont för det...

Och så ska vi inte tala om allt som har med det ekonomiska att göra nu... För mig är "många bäckar små" min livlina just nu med tanke på att jag går en sommar som arbetslös eller studerande till mötes och varför ska jag ge med mig i saker och ting när detta inte alls från början var mitt beslut?!?!!?!?
Varför ska jag sitta här och ha ett halvt boende när han har ett helt?!
Varför ska jag och barnen sova i sängar som har stått i garaget i 1.5 år för att de ska slängas och han sover i vår "nya" dubbelsäng?!?!?!?
Varför ska jag känna mig nöjd över att ha en tv som köpt och "anpassad" för stugan?!
Varför ska jag gå omkring utan kamera, gps, dator osv bara för att det är "hans leksaker"????
Nej, detta gillar jag inte!
För att inte prata om alla verktyg!
Nej jag tror så här att om jag backar i detta nu då kommer jag, om år ifrån nu, gå omkring bitter och tänka tillbaka att "han tog det, han fick det osv" så nej så kommer jag INTE att göra!

Basta!!!

Inga kommentarer: