tisdag 5 april 2011

Det spritter i kroppen på mig...

Som jag vill busa nu...
Inte bli utsatt för bus utan själv å stå där vid sidan om och bara as-garva!

Känner att mina barn är dom närmaste och "lättaste" offren att tillgå... Hmm...
Det har varit allt för mycket stiltje på slutet och nu har dom "små" slappnat av... Hehheee...
Skulle kunna sträcka mig så långt att jag tar fram nål och tråd någon kväll och exempelvis syr ihop benen på byxorna... eller något liknande...

Sonen hade tydligen varit så uppfinningsrik på 1:a april att han hade tejpat igen en osthyvel, kan tänka mig hur han mös när han såg kompisarna få problem...

Hmm... Undrar vart han har lärt sig det knepet??? *ler*

Har idag medvetet valt att inte koppla upp min dator till internet, av olika anledningar men främst hade det att göra med min okunnighet som efter att ha frågat om hjälp löste sig till det bästa möjliga tänkbara...
Tänk på vad man hinner avverka mycket under ett och samma telefonsamtal egentligen... På cirkus en timme hann vi avverka mitt datorproblem, Tjernobyl-problematiken, vilka konsekvenser det blir för Japan och alla andra länder som säkert fått sin dos av strålningen, fjällvandring till sommaren (galning som ska i väg i en månad, EN MÅNAD bland knott, mygg, ja ja smaken är ju som baken, tar dock gärna del av vackra fotografier när du väl är hemma igen... *ler*), skoteråkning i april, snöläget inför påsken, USAs del av utsläpp i världen osv...

Jisses tänk vad vi skulle kunna lösa många världsproblem om vi bara slog våra kloka hjärnor ihop... Ja alltså inte bara vi två utan många många fler.
Om vi var många många fler som faktiskt satte den egna vinningen åt sida för en stund och tänkte på "the big picture"...

Oj, se där ja, nu tog även detta inlägg en helt annan vändning än vad jag hade tänkt från börja...

God natt du underbara värld som väntar på att bli upptäckt av mina ögon :)

Inga kommentarer: