onsdag 13 april 2011

Känner en enorm saknad och tomhet på mitt ringfinger...

Jo men så är det faktiskt...
Vissa dagar känns det sjukt tomt på mitt vänstra ringfinger, det finger som öppet talade om att jag var "upptagen" att jag var någons hustru/fru... Ett finger som det alltid har suttit minst en ring på sedan den dagen då vi förlovade oss, blev sedan två ringar den dagen vi gifte oss... Vi gifte oss borgerligt, i Krokoms kommunalhus, faktiskt, skit tråkigt men vi tog den "långa versionen" då hela ceremonin var över på 5 minuter och det var 3 minuters diktläsning...
Behöver jag påpeka att jag inte är bortskämd med att bli uppvaktad, uppleva romatik, nej sånt "tjafs" behöver man väl inte?! Eller....???

Jo men så är det i alla fall att vissa dagar känns det så otroligt tomt på mitt finger...
Vid dessa tillfällen är jag glad över att jag har denna fantastiska ring med texten:
En mamma är egentligen bara en flicka som har råkat bli stor....
Och denna flicka har bevisligen blivit stor...
Har dom senaste dagarna funderat och funderat på mycket som har med mig som person att göra, hur min livssituation ser ut idag, jag har fått höra att mitt "gamla" genuina skratt har börjat komma tillbaka, det gör mig gott att höra för är det något som jag fullkomligt älskar är att skratta!
Har även funderat på när man i sinnet ska komma underfund med att man är "ute på den öppna marknaden" (som en man sa till mig idag...) för helt tydligt är det att jag inte i huvudet är "singel" än... Har ju aldrig tidigare fattat vinken när män eller kvinnor heller för den delen har visat intresse så jag får väl säga det här och nu: Finnes intresse... Vänta inte på att jag ska fatta det utan det kan krävas en stor tydlighet i detta, kanske till och med på en skylt! :)

Däremot ser jag fram emot att få en kväll med någon som inte känner mig som fru utan som Mimmi, och om det betyder att jag får en kväll med någon som fanns i mitt liv innan jag träffade pappan till mina barn eller om det är någon som har kommit in i mitt liv nu efter att jag har blivit "bara Mimmi" igen, det vet jag inte men det skulle i alla fall vara otroligt skönt att få en kväll då mitt liv som fru inte har så stor mening...

Har annars idag haft en sån där dag då allt inte går som planerat, även detta var något som jag inte styrde över men fann mig i och det blev ju helt fantastiskt i alla fall ;)

Nej nu ska jag passa på att se på en film som jag har lånat... En film som jag såg i samma veva som Out of Africa / Mitt Afrika, ska bli spännande om jag gillar den lika mycket nu som då...
Vilken film?
Jo denna, som är baserad på en verklig händelse...




Inga kommentarer: