fredag 15 april 2011

Brevlåds-j*vel

Foto: Privat
Nej jag vet att det inte ska se ut så här men nu gör det det... Om än tillfälligt....

Jag är tillfälligt ur balans på grund av en brevlåda.
Jag är tillfälligt besegrad av en brevlåda från helvetet!!!

Hur kan man när man konstruerar en brevlåda förutsätta att alla människor har en stolpe att sätta låd-helvetet på?!
Själv har jag hittat en perfekt plats på det lilla röda huset som jag bor i!

Jag känner ju själv att det bör inte krävas någon form av ingenjörsutbildning för att få låd-helvetet på plats men jag går (för tillfället) bet!

Enligt mitt sätt att se det så ska man, med konstens alla regler, få in en skruv på ca 5 cm samt en skruvmejsel eller om vederbörande väljer att använda sig av teknikens utveckling - en skruvdragare... Detta ska alltså få plats I alltså inuti brevlådan för den skall skruvas inifrån, ja jag har fattat det så i alla fall!
Eller det är två av skruvarna som ska skruvas uppifrån, inifrån och så är det två skruvjävlar som ska skruvas underifrån....

Alltså sånt här kan verkligen driva mig till vansinne!!!!!

Igår åkte jag och köpte en vit, fin brevlåda i plåt för en billig peng, jag tror att om den fortsätter att kommunicera på detta vis kommer den snart att ha ett litet annat utseende... Kanske till och med så pass att mina nya underbara galoscher kommer att lämna ett bestående märke/buckla på denna brevlåda from hell...

Kanske ska tillägga att matintaget idag har varit lite dåligt... Hmm... Kan vara en förklaring till detta utbrott av ilska...

2 kommentarer:

Anonym sa...

PMS?

Mamma-Mu sa...

Nej faktiskt inte, ingen PMS... Om jag ändå hade haft det att skylla på... :)

/Mimmi