söndag 16 januari 2011

En ny stjärna tändes i morse på himlen...

Tidigt i morse tändes en ny stjärna på himlen...
Min lilla lilla klan har nu blivit mycket mindre...
Innan denna helg startades var vi fyra stycken i min familj med vårt ovanliga efternamn, nu är vi bara tre...
Min älskade farfar som hastigt blev sjuk i fredags tog sitt sista andetag nu på morgonen, detta gör ont!
Åter igen ställer jag mig frågan vad jag gör här... Men ett så stort avstånd till mina nära och kära...

En enorm tröst för mig som sitter här har ändå varit informationen som jag har fått ifrån min pappa, som har berättat om vilka otroliga människor det är som arbetar på sjukhuset där min farfar fick avsluta sitt långa, händelserika liv.

Nu när mörkret faller ska jag och barnen ta med hunden på en promenad, en promenad som skiljer sig från alla andra promenader som vi tar tillsammans... Vi ska leta efter farfars stjärna, för den finns där uppe, det lovar jag dig mamma, säger sonen till mig gång på gång...

2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Vad trist Mimmi! Kramar till dig från mig!
Susanne

Systrarna Hjertén sa...

Hej!

Trillade precis hit till din blogg och blev genast fast!

Du skriver otroligt öppet och bra och vissa saker träffar rätt i hjärtat, fast jag inte känner dig och det inte gäller mig, fast vissa saker som kärlek och sorg är kanske ganska allmängiltiga?!

Lycka till med allt!
Mvh
Frida