måndag 3 januari 2011

Mitt hjärta mår lite bättre...

Jo men så är det...
Mitt hjärta mår lite, eller inte så lite bättre heller för den delen, när jag har mina barn hos mig.
Idag har vi varit med varandra precis heeela dagen!!!! Najs!
Vi drog iväg efter lunch för att åka skridskor och fick där sällskap av världens bästa Nisse med söner!
Härliga tider!
Vi hade verkligen super kul och trots att det inte finns några sarger får man tydligen tacklas ändå... hmmm... Någon gång när denna Nisse på (minst) två meter minst anar det ska jag minsann sätta in en attack... En attack som han sent kommer att glömma... För som det är nu har jag ju absolut inte en chans, ja men alltså tro mig jag gjorde mina tappra försök till att få omkull karl men fick mest ett leende eller ett fnys tillbaka... *skrattar*
Ja och ipps vipps blev det middag hemma hos denna underbara familj.
Fattar ni vad detta betyder?!
Jag har inte behövt laga middag en enda gång än detta år!!!!
Har levt på stekt rostbröd med brieost eller lax och gravlaxsås hela helgen :)
Innan middagen åkte jag och deras minsta son hem till mig för att hämta Doris, Doris som förövrigt står väldigt högt i kurs hos denna familj, vilket gör mig lycklig!

Efter middagen var det bara till att ta med sig två trötta, svettiga, mätta barn hem för att muta dom in i duschen, för att sedan muta dom uuurrr duschen, lite mys i soffan innan läggdags...
Det tog cirka 1.5 timmar så kom en mindre vaken liten kille ner till mig och sa att han inte kunde soooooooooooova.... Mammmmmmmmmmmmaaaaaaaa jag kan inte sooooooooovvvvvvvvvvaaaa...
Yeah... Right...
Så nu ligger liten kille under favvofilten i soffan med Doris... Sover hur gott som helst, ska bli spännande att lyfta upp denna geléklump upp för trappen om en stund...
Men först ska jag diska!
Och som jag ska njuta av att diska!!!
Världens bästa ägare till huset jag bor i har idag fixat och trixat så nu jäklar i min lilla låda har jag fungerande avlopp både uppe och nere! *lycklig*
Ska sedan ta min lilla geléklump och gå och lägga mig för att njuta av att vara två i sängen igen!
Njuta av att få hans "små" varma fötter emot mitt lår, eller vakna till lite i natt av att han lägger armen om mig och andas i nacken på mig, det DET är lycka det!!!
Foto: Privat... 5 minuter efter att sonen sa att han inte kunde sova....

Bra dag idag, bästa på detta år, lägger in en beställning till detta underbara Universum som vi är medborgare av, om fler sånna här dagar tack!

Mu för nu ;)

Inga kommentarer: