onsdag 5 januari 2011

Godismagens placering är nu funnen...

Igår kväll "vaknade" sonen som vanligt, eller han vaknade och vaknade han är så långt ifrån vaken han kan komma men han pratar, går och tittar på mig... Egentligen är han kissnödig, något som "syns" väldigt tydligt...
Men igår blev det i alla fall en diskussion då han var hungrig, men det var inte mat han var hungrig på för det var godis som denna lilla kropp krävde...
Sonen (6år) både visade och förklarade vart och hur det kändes i godismagen...
Så här förklarade han den otroliga smärtan han upplevde där och då:
"Godiset hoppar i magen och om det inte finns godis i godismagen är det inget som hoppar och då gör det ooooooooooonnnnnnnnnttttt"...
Hmm... Godismagens placering är alltså funnen så nu behöver jag inte undra längre om vart den sitter... Sitter på höger sida strax nedanför revbenen... Hmmm... Goooood to know, liksom...

Dagen idag har annars varit toppen!
Så himla härligt att kunna säga så!
Den har handlat mycket om skolan då jag och my Girls i min grupp har jobbat hårt hela dagen med vår rapport som vi ska skriva!

På eftermiddagen var det till att hämta barn från fritids, sedan fick vi sällskap av två härliga herrar ifrån en by far far away :)
Riktigt trevlig stund blev det och jag ser verkligen fram emot sommaren då jag och barnen ska åka och besöka denna by, något som vi lovade dyrt och heligt!
Gooo fika hade de med sig också så idag blev det lite omvänd ordning med middag vs fika, men vad gör det egentligen?
Känner att det snart är dags för en middag UNDER bordet igen...
Har gjort så någon gång när vardagen bara känns alldeles för tråkig... Dukat och serverat middagen under bordet i stället, eller så kanske vi ska ta och sova ihop alla tre någon natt bara för att vi kan?!
Eller varför inte, ha picknick i vardagsrummet?

Sedan har jag (som vanligt) pratat i telefonen men några vänner...
Min bästa vän har bestämt sig för att ta upp ridningen igen... *skrattar*
Ja alltså VÄNNEN!!!! Du vet att jag älskar dig, men jag kan inte låta bli att skratta för jag vet ju allt för väl hur det gick sist du tog ett beslut för att börja med något...
Hmm... Du är bara så BÄST!!!!
Snacka om en människa som förgyller min dag! Varje dag!

Nehe... Packar nog ihop för ikväll, hoppas på bättre sömn inatt för de sista nätterna har jag drömt så mycket konstigt att jag har vaknat och inte kunnat somna om...
Många tankar och känslor i huvudet nu... På gott och ont!
Gillar att bli uppvaktad för att jag är jag, att jag är kvinna å allt sånt men det blir lite konstigt när det är någon som man har känt länge som står för uppvaktandet...
Har sagt det tidigare, har svårt att se män (inte alla dock *harkel*) som annat än som vänner...

Mu för nu

Inga kommentarer: