söndag 30 januari 2011

Spot a difference?!

Jag var till frissan i fredags...
Alltid lika roligt då jag har världens bästa frisör, som förövrigt är den tidigare ägaren till huset/gården som jag bor på/i nu...

Jag har sagt det tidigare att jag inte är en ägare av en större spegel, har bara badrumsspegeln samt en liten liten hallspegel så hur jag ser ut i kroppen det är jag (lyckligt) ovetande om tills jag hamnar framför en större spegel, typ omklädningsrum i någon butik, något som sällan händer eller som i fredags hos frissan!

Det blir en smärre chock varje gång... Har ofta på mig ett par favvo jeans som jag förra hösten inte kom i... Kunde inte ens knäppa knappen och nu måste jag ha skärp för att inte tappa dom...
En vän till mig, sa förut i veckan att dessa byxor satt riktigt dåligt på mig då dom är alldeles för stora och pösiga...
Hmmm... Tänkte jag... Det kan ju inte stämma riktigt...
Tog fram ett par byxor som jag verkligen har "suktat" efter sedan jag fick hem dom... Ett par Lundhags-byxor, som iof är jäääättte för långa men jag har verkligen velat ha dom!
Kunde när jag fick dom få igen knappen men att sitta i dom var liksom inte att tänka på...
Hmm.... Nu behövde jag inte ens öppna knappen på byxorna för att då på dom!
Shit va?!

Rumpa... vart faan är min ruuuuummmmppppaaaaaaaaaaaaa?!?!?!?!?! Eller lagårdsdörr, kalla den vad du vill....
Nu är byxorna förstora i stället!

Ja men i alla fall var jag till frissan, som sagt, i fredags och efter brukar jag ta ett kort på frisyren och skicka till min mamma eller bästaste vännen som finns på jorden då jag aldrig brukar ha samma frisyr två gånger... Eller färger heller för den delen...
Så jag gjorde som jag brukar, tog ett kort, skickade det och la sedan ut det på Fejjan...
Samtidigt gick jag igenom mina bilder som jag har där och fick en smärre chock när jag såg skillnaden på mig själv...

Denna bild är sedan våren 2010...
Fotot: Privat våren 2010

Detta kort är taget i fredags...
Foto: Privat 2011-01-28

Så här blev det efter att min bästaste vän gjorde om det till svartvitt...
Foto: Privat 2011-01-28

Spot a difference?!

Mu för nu ;)

4 kommentarer:

Inas sa...

Grattis vännen!
Du var fin då och fin även nu. Det var snyggt med svartvitt också. Men roligt att du kommer i byxorna... jag kämpar vidare och hoppas att jag med kan komma i mina älsklings jeans. Bra jobbat. Ha en underbar vecka kram Ina

Camilla sa...

Men Mimmi, vilken skillnad på ditt ansikte!! Du måste ha gått ner en hel massa. Grattis till det!
Kram

Anonym sa...

Du ser ju ut som en riktig kalaspingla ju. Otroligt vilen respons man får när man tappar "fetkostymen"
Vi snackar fördelar som företräde i kö'n , öppnade dörrar, suktande blickar , en vänsterficka fylld m visitkort.

Ösd tjej! sa...

Mysig blogg!
Jag kikar runt lite på Ösd bloggar och gillar hur du skriver. Gillar bloggar som inte tar allt på så stort allvar.
You go girl ;-)