onsdag 19 januari 2011

Städa plocka städa plocka...

Dagen idag har handlat om prioriteringar!
Jag har prioriterat bort mina studier och prioriterat att få till huset som pappan till mina barn bor i, inför försäljning...
Det kändes verkligen jätte konstigt att städa i ett hem som jag inte har bott i på över 4 månader, jag ställde mig frågan om varför jag gör detta hela tiden och svaret blir kort och gott: för mina barn!
Självklart gör jag detta för mina barn!

Jag är långt ifrån klar, ska iväg imorgon oxå och mest troligt även på fredag, sedan kommer det andra som "tar över" och pappan till mina barn har nu klart och tydligt talat om för mig att jag inte får vara i huset om han är hemma... Kul kille, liksom...

Det gör så fruktansvärt ont att vara i detta hus... Så många känslor som kommer upp till ytan och jag är extra känslig nu sedan den ofattbara förlusten som jag upplevde i helgen, något som jag inte kommer att förstå fullt ut förrän jag är på plats i Stockholm och ska träffa farmor...

Luften gick ur mig totalt när jag väl kom hem på eftermiddagen men efter att ha hämtat mina älskade barn på fritids, lagat middag som blev så där, valde jag att fortsätta i samma tempo som jag gjort under dagen...
Såååå jag tog och möblerade om barnens rum :)
Det blev riktigt bra!
Mycket nöjd med min insatts samt att jag insåg hur otroligt stark min "lilla" 9 åring till dotter är.
Vi hjälptes åt med att lyfta upp en stor, tjock och tung matta uppför trappen och hon tog den hur lätt och smidigt som helst :) Det är mammas tjej det!!!

På tal om styrka... Körde 1 mil på Crosstrainern i morse igen... á 35 minuter, bra jobbat!!!

Nu hoppas jag på en god natts sömn för det har det varit en brist på sista dagarna... I helgen sov jag konstigt nog bra, med tanke på vad vi gick igenom med farfar, det är fruktansvärt att sitta så långt bort och bara vänta på att få besked via telefonen, utan att kunna göra någonting, men säkert hade det att göra med att man var fullständigt utmattad när man väl gick och lade sig eller nått... Det är ju nu som tankarna har börjat komma och sorgen...

Trött tjej ikväll...

Mu för nu

Inga kommentarer: