tisdag 11 januari 2011

"Vågavägraätamammasfrukost" start på dagen...

Jaha... Då var man 82.5 högskolepoäng rikare!

Härligt!
Jag borde vara både stolt, nöjd och sprudlande glad över detta men jag orkar inte...
Är så sjukt trött så jag går omkring och mår illa hela tiden, blöder näsblod lite titt som tätt, försöker göra listor i mitt huvud på alla måsten...

Tänk om man kunde få eliminera alla måsten för en månad, hur underbart skulle inte det vara?!
Orsaken till dagens sinnestillstånd kan vara den otroligt dåliga starten på dagen idag...
Har två super trötta barn som inte ville göra någonting alls idag och allra helst "rätt" och i "rätt ordning"...
Men egentligen... Vem är jag och komma här och säga vad som är "rätt" och i "rätt ordning" för det är ju inte så att jag har några småbarn längre utan tänkande, tyckande (mycket tyckande), självgående små individer...
Så en av dessa tänkande, tyckande, självgående individen åkte idag upp på skolan utan frukost i magen...
Han tog ett eget beslut och det var "vågavägraätamammasfrukost"...
Faan vad dåligt samvete jag hade när jag åkte upp på skolan men samtidigt kände jag att han kommer ju inte att svälta ihjäl på grund av detta och kanske kanske (lever på hoppet) lär han sig något av detta...
Följde dock med till skolan och talade om för båda lärarna att han inte hade något i magen samt att det låg ett äpple i ryggan...

Men alltså det är så sjuuukt trist att behöva starta dagen med bråk, som tur var/är det inte så ofta som vi bråkar på morgonen och egentligen skulle jag ha kunnat räkna ut med knäskålarna att det skulle bli tjafs idag...
Andra dagen på skolan, tröttheten har slagit in som en slägga, vi glömde lägga fram kläder på kvällen, vilket gör att ett moment som vanligtvis inte finns på morgonen infinner sig, jag hade valt att inte tända ljus i köket utan hade vanliga kökslampan på, ajabaja!

Ja som ni ser finns det ju en hel del orsaker till detta bråk men jag blir såååå less och såååå trött på att behöva bråka för ingen av oss mår ju bättre utav det...

Annars har dagen rullat på bra, tycker jag, hittills...
Har varit på skolan och redovisat min/vårt grupparbete, där vi har gjort en kvalitativ rapport, vi byggde vår rapport på denna frågeställning:
" Finns det skillnader i uppfattningen om riskförebyggande arbete på förskolorna X och Y i Östersunds kommun"...
Vet väl inte om jag blev så där super nöjd med min egen insats i redovisningen men mina övriga två gruppmedlemmars insats var strålande, enligt min mening!
Fick mig även en härlig nack- och axelmassage i en av pauserna, något som jag verkligen behövde då jag går omkring med värk jämt jämt jämt...

Nu ska jag egentligen börja skriva ett individuellt Pm som ska vara en "fortsättning" eller referera till vårt grupparbete men finner det otroligt mycket roligare att sitta här och skriva istället... Fasikens!

Nej detta håller inte!
På litteraturen bara och så kör vi...

Mu för nu

Inga kommentarer: