lördag 1 januari 2011

Romeo och Julia

Hade en jätte trevlig kväll igår tillsammans med mina gamla grannar på gatan där jag tidigare bodde.
Trodde jag skulle ta en promenad med Doris hem när kvällen led mot sitt slut men mannen i familjen var kvällens chaufför så det blev bil hela vägen hem och tur var väl det, misstänker att vägen hem hade blivit dubbelt så lång annars.

Startade årets första dag med en välbehövlig sovmorgon, klev inte upp förrän 11.30, det är lyx det!

En timme eller något senare klädde jag på mig och tog hunden på en promenad i det otroligt vackra vädret. En promenad med ett syfte...
Hämta bilen...
Träffade på grannar även idag, fick mig en ordentlig pratstund som jag tror gjorde oss båda gott!
Att livet är i ständig förändring kommer inte som en nyhet för någon av oss, nu gäller det bara till att göra det bästa av situationen för oss alla.

Väl hemma hade de på gården som jag bor på skottat upp hela gården själva, jag som hade tänkt att det var en perfekt sysselsättning när man är lite så där småbakis...
Däremot såg vi hur mycket snö det var på min balkong inklusive antennen, något som faktiskt var tvunget att åtgärdas omgående...
Sagt och gjort, mannen/killen som äger gården tog några raska kliv fram till balkongen som är under, jo jag har tvååååå balkonger... Lyxigt va...
Jo men i alla fall... han tog några raska kliv, svingade det ena benet högt upp i luften och ipps vipps var han uppe på balkongen.
Själv stod jag under och fick ett infall och ropade högt: " Romeo Romeo werefore art thou Rome" och skrattade så jag höll på att kikna :D

Detta betyder att för de eventuella friare som kommer att besöka mig eller dottern, som har en längd på ca 1.90+ som denna man/kille är kommer utan problem kunna stå under min balkong med gitarr i högsta hug, ros i munnen och sjunga en liten serenad för att tydliggöra sin kärlek för mig eller min dotter....
Faan vad najs det skulle vara :)

Så ni ser jag lägger ribban högt för eventuella friare :)

Hoppas ni alla där ute fick uppleva ett bra slut och har haft en härlig första dag på bästa 2011!
Själv sitter jag framför Ivanhoe och kommer säkert gråta en skvätt... Gör jag varje gång...

Mu för nu :)

Inga kommentarer: