måndag 3 januari 2011

Första helgen på det nya året...

Ok, första helgen på det nya året blev inte så där bländande som jag hade hoppats.
Helgens tema har verkligen varit SKIT... *ler*
Stoppet i avloppet som upptäcktes dagen innan julaftonen kvarstod så jag har haft den stora äran att träffa herr Slam-man två gånger denna helg...
Men nu, nuuuuu ska det minsann fungera.
Jag och mannen som äger huset satt i lördagskväll länge länge och försökte fixa detta stopp själva med hjälp av diverse saker...
Kanske man skulle skita i att fortsätta utbildningen och hoppa på en slambil...
Träffa människor i nöd lite mer direkt blir det ju då *skrattar åt mina egna dåliga skämt*

Tanken var att mina älskade underbara saknade barn skulle komma till sin underbara älskade mamma igår kväll men då stoppet inte var åtgärdat fick de sova ytterligare en natt med sin pappa, något som jag tycker är bra med tanke på hur lite tid de får spendera i huset som snart ska säljas.
Detta har ju varit deras hem och de måste också få möjligheten till att säga adjö och kanske sörja detta på sitt sätt... (Japp där kom klumpen i halsen och tårarna...)
Men i alla fall så dök två uppspelta, kramsjuka, hungriga barn upp här hos mig nu imorse istället!

Vi blev så till oss allihopa så efter en ordentlig grötfrukost ställde vi oss i en klunga (ja vi är bara tre men det kändes som fler, främst eftersom jag stod i mitten...) och dansade "trycka" som sonen har döpt om tryckare till...
Så himla mysigt!
Händer och armar överallt och jag känner mig vansinnigt älskad, saknad!
Så stod vi länge!
Kände hur saknaden i kroppen fylldes av kärleken igen!
Jag är inte hel utan mina barn! I'm a real mess utan dom!
Måste hitta ett "substitut" när barnen är med sin pappa, eller så får jag helt sonika packa en väska och åka bort.

Kvällen igår avslutades i alla fall med en otroligt god middag hemma hos några av dom bästa!
Blev upp hämtad i en stor svart bil, blev serverad en otroligt god vintoddy, otroligt god mat, fick prata en massa om hur min framtid kommer att bli men även höra deras ideér om deras framtida planer.
Fick åka den stora svarta bilen hem igen, ringde upp min vän som jag inte pratat med i år, en vän som var så trött att han knappt orkade svara på tilltal *ler*....
Själv satt jag oxå och gäspade och tänkte att: tjohoooo ikväll kommer jag i säng innan midnatt...
Jo men tjena...
Youtube here I come, säger jag bara.

Nej nu ska jag ta med mina små hjärtan till närmsta skridskobana och så ska de få åka av sig lite.
Själv hade jag ju tänkt att köpa egna skridskor men då ekonomin inte riktigt tillåter det får jag gott stå vid sidan och titta på...
Life's a bitch...

Mu för nu...

Inga kommentarer: