torsdag 9 juni 2011

Charta 77 - Snälla förklara & Jag har adopterat en liten grodyngelskolloni...

Här är det det är varmt nu och det är härligt!
Varför? Jo för jag har ingen här som klagar på att det är för varmt.
Jag kan njuta av att det är varmt bara för att det är varmt, jag behöver inte fundera på att dra ner persienner eller dra för gardiner eller se till att alla dörrar och fönster är stängda för att inte släppa in värmen och ut svalkan i från huset.

Jag gillar nog värmen som det känns, har inte haft mig själv att tänka på i så många år så för varje årstid som ensam dyker det upp nya känslor hos mig...

Å på tal om ensam, jag är inte ensam, jag har ju min älskade Dum-Doris när jag inte har mina barn och sedan har jag (på eget bevåg) adopterad en hel liten grodyngelskolloni som lever och frodas i ett dike i närheten.
Det är på största allvar som jag har tagit på mig detta ansvar, ska i helgen visa upp mina små simmare för barnen tänkte jag.

Igår kväll när jag och Doris var iväg på vår vanliga kvällspromenad/kollatilldomsmåynglen var det faktiskt Doris som visade mig vägen till dom :) Hon är lika nyfiken hon och kollar med stora ögon på det som rör sig i vattnet, än har hon inte visat intresse för att gå till attack, mycket har nog att göra med att det är vatten, ingen favorit för Doris.

På tal om vatten... Vet ni vad det blir om man korsar en vit liten fin hund och en nyklippt gräsmatta? Jo en grön liten fin hund...
Å saken är den att jag vet inte riktigt hur mycket hon förstår av det jag säger för igår var jag iväg på avslutningsgrillning med Dotterns klass, var super mysigt, när jag kom hem tog vi vår promenad och i samband med att vi gick in sa jag till Doris att om en stund ska du in i duschen...
Jag sa det till henne precis som jag pratade med vem som helst, sedan slumpade det sig som så att jag hamnade ute å pratade med mina grannar ett tag, blev lite fundersam över att Doris inte var med ute å när jag kom in var hon spårlöst borta...

Lagom till jag skulle gå å lägga mig smyger hon fram, mitt lilla ljusgröna monster... Då var klockan så mycket så det blir till att ta en "morgondusch" för Doris idag ;)

Lägger ut denna låt idag... Tycker att den passar in på allt idag...

Snälla förklara,
att solen trots moln alltid går upp.
Jag vill höra en saga,
jag vill tro på ditt ord,
andas din luft.
Och jag vill finnas där för dej,
när du faller.
I fallet å fånga upp dej.

Inga kommentarer: