torsdag 23 juni 2011

Resan som satt sina spår...

Men gode gud vad jag har varit med om mycket dessa dagar som jag har varit borta....
Helt galet egentligen vad det kan hända mycket under en lång-helg...

I fredags morse satte jag mig i bilen och körde ner till Dalsland, till en väns landsställe som ligger i skogarna där filmen Ronja Rövardotter spelades in, helt fantastiskt!
Så vackert, så rofyllt, precis det jag behövde.
Insåg där och då hur mycket jag saknar lövskogar, det är så fantastiskt att ligga ute och först höra hur vinden kommer, hur löven på träden rör sig i vinden långt innan man känner vinden... Fantastiskt.
Hittade ganska snart ett favvoställe på denna plats, ett favvoställe som jag väljer att behålla för mig själv ;)
Men det var något magiskt med skogarna runt omkring, tydligen fanns det ganska mycket varg vilket "spädde" på känslan hos mig...
Fantastiskt!



Men även känslan av att kunna umgås och träffa en människa som man känner sig helt avslappnad och trygg med är njutning!
Min älskade och enormt saknade mormor sa alltid att man trivs med varandra om man tiger bra ihop, precis detta upplevde jag på lördagen då vi "satt" ute på morgonen innan frukost. Min vän läste tidningen och jag låg på en soffa, en sån där utemöblesoffa och njöt av tystnaden och lyssnade på vinden. Just där och då kände jag mig så fullständigt tillfreds med livet! En känsla som jag av rent egoistiska skäl tänker behålla och plocka fram närhelst jag känner att jag behöver det...
Blev oxå i samband med detta helt överrumplad över mina egna känslor.
På tomten växer det rosenbuskar, samma sort som växte på tomten som mina föräldrar hade när jag var tonåring, under en sådan rosenbuske begravde jag ett av mina högt älskade husdjur och när jag nu (nästan 20 år senare) kände doften av just denna rosensort kom tårarna, helt oväntat och plötsligt så rann dom ner för mina kinder, så oväntat att jag sa högt: men vad hände nu då?!

Ja men denna helg har satt sina spår, jag har fått uppleva så otroligt mycket, en massa härliga synintryck, ätit fantastiskt god mat, gråtit med mina nära och kära över hur livet har blivit, kramats en himla massa, något som jag verkligen behöver...
Sovit brevid en man för första gången sedan sista helgen i augusti och då menar jag sovit, vi är vänner! Herregud! Men det räckte tydligen för att väcka saknaden i mig att ha någon brevid mig i sängen för nätterna efter detta har varit super svåra...

Kommer säkert göra fler inlägg om denna resa, berätta om den fantastiska Fish and Chips som vi åt på en pub som ligger i Majorna, och Majorna, vilken underbar liten stadsdel! Fick mig en alldeles fantastisk rundtur utav en av de bästa!!!

Ja denna resa har lett till en helt ny känsla i kroppen, jag tror jag är kär... Så där kär i livet för en liten stund, verkligheten kommer till mig i eftermiddag så jag väljer att gå omkring här i det lilla röda huset och bara vara "kär" några timmar till....

Lägger (återigen) ut även denna låt som får mig att gråta varje gång jag hör den, lyssna på texten, känn in texten, det är ju SÅ det SKA vara!


1 kommentar:

LyckligaPraliner sa...

Denna resa har verkligen betytt mycket för dig, det märks tydligt. Ibland förundras man över hur mycket man kan känna egentligen. Och tänk vad förunderligt att även en doft kan framkalla såna känslor och minnen. Vad härligt du verkar ha haft det. Säkerligen väldigt välbehövligt. Ha en riktigt härlig midsommar & helg ! :)