lördag 25 juni 2011

Midsommarafton avklarad...

Vissa tider på dygnet är helt klart enklare än andra, att sitta ensam i soffan på midsommaraftonskvällen känns så där.

Barnen sover sedan ett par timmar då de var så sjukt övertrötta, helt galet trötta faktiskt. Vi trotsade vädret och klädde på oss överdragare, regnjacka osv, ni vet sånt tjafs som man faktiskt måste ha för att överleva sommaren här uppe i norrland. Vi gick till den gamla skolan som ligger precis brevid där det skulle bli firande...
Vi var några tappra själar som faktiskt plockade blommor, fixade en midsommarstång (eller midsommarstolpe som Sonen säger), sedan dansade vi och sjöng, riktigt roligt var det i regnet men kallt som attan.

In i värmen för att få i oss lite fika, surra lite och sedan var det liksom slut...
Hem igen för att bara vara.
Barnen lekte med grannens syskonbarn och jag blev själv för en liten stund. Precis som jag är nu faktiskt.

Det är ju sånna här dagar som gör det lite extra känsligt, när vi inte har några rutiner längre då hela livet är upp och ner vänt men det har gått bra idag! Det har gått jätte bra! Resan upp ifrån västkusten var verkligen bra för mig och jag mår "efter omständigheterna" bra!

Nej nu ska jag krypa ner brevid min "lilla" son som ligger i min säng enbart för att "värma" den tills jag kommer och lägger mig ;)

Natti natti...

Lägger ut denna låt, det är väl lite så jag känner just nu...

Inga kommentarer: