torsdag 23 juni 2011

Det fattas en Alfa-hanne...

Har äntligen fått flocken samlad, båda barnen samt hunden är sedan några timmar tillbaka under samma tak och det känns alldeles underbart, nu saknas bara en Alfa-hanne så är denna flock komplett!

Däremot märks det nu tydligt att barnens far har bytt arbetstider, något som går att tyda i barnen. När de är hos honom går de upp tidigt tidigt på morgonen för att vara på fritids i tid och äta frukost där, när de är hos mig äter de frukost hemma och startar därför dagen senare.

Ikväll tänkte jag att de skulle få vara uppe så länge som de själva ville med tanke på att det är sovmorgon och ledigt ledigt ledigt imorgon.
Telefonen ringde och jag valde att gå en våning upp för att få prata hyfsat ostört samt för att inte behöva störa barnen när de tittade på tv. Sonen kom ganska snart upp och la sig brevid mig i sängen och låg nära nära, sedan gick han ner en sväng till syster-yster som kollade på tv. Max fem minuter senare kom jag ner och båda barnen låg då och sov i soffan.
Ett resultat av en tidig start på dagen skulle jag tro.

Det är lite kruxigt att få upp en dotter som snart är lika lång som jag samt en son som bara vill sova vidare upp för trappen men det gick!
Väl uppe blev sonen jätte ledsen på grund av tröttheten och jag satt på golvet en stund och smekte honom över pannan och över näsan så som jag gjorde när han var jätte jätte lite och precis när han började andas så där härligt tungt och lugnt öppnar han ögonen och säger till mig: Mamma fanns det människor för 200 år sedan?

Alltså vad snurrar i detta lilla huvud???
Hoppas nu på en låååång sovmorgon imorgon, gärna till efter 9 eller något! Sedan ska här fixas midsommar mat och firas midsommar, alla dessa högtider på året blir ju annorlunda nu då vi inte är "en familj" längre men jag känner ett fantastiskt lugn i kroppen... Härlig känsla...

Må bäst alla där ute!

Inga kommentarer: