fredag 15 juli 2011

Hyfsat bra fredag (är förvånad själv) och lite Cue...

Konstigt nog har jag haft en hyfsat bra fredag, första dagen utan barnen, vilket är vansinnigt ovanligt.
Har sovit länge, inte gott, men länge. Startade dagen med att läsa ut en bok som jag började på igår... Denna:

Elva minuter

Helt okej bok, annorlunda, lättläst (bevisligen)...
Sedan har dagen bara rullat på i ett sakta mak.

Fick ett spontant och oväntat besök av en vän på eftermiddagen och skulle få besök av en annan vän på kvällen men det kanske blir imorgon istället, vi skulle bytlåna bil över dagen men hon fixar det på annat sätt.
Och jag ska ha blivit kallad för att vara asocial, ointresserad av att lära känna nya människor och inte alls intresserad av att umgås med andra... Snacka om att en människa kan känna en så otroligt dåligt, oavsett hur många år man har levt ihop...

Kvällen har även den gått i lugn takt, pratat i telefon, ätit (jag vet att jag chockade kroppen med att äta när jag inte har barnen...) en god middag, kollat på tv!
Alltså helt ärligt, det här med tv är sååå överreklamerat!
Okej jag kan erkänna att det är världens bästa barnvakt men sen tror jag att det räcker...
Jag har kommit så långt att bara "slötitta" på tv gör mig stressad, jag vill få ut något av att se på tv nu, märker jag.
Kanaler som Kunskapskanalen, Discovery, AnimalPlanet, sånna kanaler är det jag tittar på, om jag överhuvudtaget sätter på tvn när barnen inte är hemma, jag vet detta kan låta jävligt pretto men vad faan ska man sitta och kolla på någon realityshow för att bara skaka på huvudet över eländet som de sänder ut till (främst) unga som tror att det som händer på tv är så som det ska vara?!
Det har hänt flera gånger att sonen har kommit till mig på torsdagen (vi byter på torsdagar) och satt på tvn och blivit förvånad över att någon av barnkanalerna startar, då kommer jag på mig själv att jag inte har haft tvn på under den vecka barnen har varit hos sin pappa...

Men ikväll kollade jag på någon knepig film som faktiskt inte gav någonting alls... Waste of time, tycker jag... Hade kunnat läsa hur många kapitel som helst i någon av böckerna som jag håller på med nu... Tror jag är uppe i 5st nu, njuter av att inte behöva läsa studentlitteratur!

På tal om böcker, nu tar jag med mig min bok och går upp och lägger mig och läser... :)

Lägger ut lite Cue... Underbar röst, underbara texter!!!!



Inga kommentarer: