lördag 23 juli 2011

Nasty Nasty feeling...

Hela dagen har jag gått omkring med en klump i halsen när jag tänker på vad som har hänt i vårt grannland Norge.

Jävla människa säger jag bara, eller människor!

Fy i helvete för att vara en av de anhöriga som försöker förtvivlat att komma i kontakt med sitt hjärta på ön och då bli ombedd via media att inte använda mobilerna...

Jag tänker aldrig uppleva denna rädsla för något av mina barn eller kommande barnbarn eller barnbarnsbarn, jo jag planerar att bli gammal, en sån där som min morfar som är närmare 90-år och har kört rullatorrace i korridorerna och dejtar en "äldre kvinna", sån precis sån ska jag bli!
Det ligger i släkten så det så!

Nej en tuff dag har det varit, Dottern är inne i en period där hon vill läsa och se allt som har med nyheter att göra så idag har tvn varit avstängd, datorn har fått användas endast på speciella sidor och så har vi pratat jätte mycket om det som har hänt i stället.
Frågor om varför gör en annan människa så här har kommit upp, "men mamma en sån människa måste ju må dåligt själv, kan han inte få någon hjälp då?". Ja vad svarar man på det?

Det blir så otroligt nära när det sker på detta sätt.
Jag och barnen var på ICA Maxi för att handla idag och fram kommer en norsk kvinna och frågar mig vart man hittar lösviktste, snacka om att hon hade hittat rätt person att fråga, men jag blev helt ställd över att hon pratade norska...
Ja alltså egentligen är ju det inget konstigt och framförallt inget ovanligt när man bor i Östersund och vi har så otroligt många norska turister här året om men just idag reagerade jag väldigt på det.

Summan av dagen är att jag har två barn och en hund i "mitt" sovrum inatt, tror inte att Dottern kände sig så pass lugn att hon kunde komma till ro och somna lugnt ikväll utan hon söker sig till tryggheten och ikväll var det att sova med sin lillebror, vår hund och sin mamma.

Kvällen är sen och jag är trött så nu ska jag gå upp till mina hjärtan och njuta av att höra de ljud som det ger ifrån sig när de sover, de pratar, skrattar, diskuterar, blir arga omvartannat i sömnen och det är helt fantastiskt att ligga och lyssna på.

God natt till er alla där ute!

1 kommentar:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Åh vad kul att du vill länka:)!

Usch ja för det som hänt!
Svårt att tänka på något annat...
Kram!