måndag 18 juli 2011

Jag upplever något magiskt ikväll!

Jo så är det, jag upplever verkligen något magiskt ikväll...

Men först ska jag berätta om hur fantastisk denna dag har varit!
Avslutade gårdagen i en tråkig grå skala, livet kändes så där tungt och jobbigt som det gör när jag inte har barnen, jag känner mig genast ensammast i världen så jag hade egentligen inga stora förhoppningar när jag slog upp mina blå för att se vad denna dag hade att bjuda på...

Men shit va...
Efter en god frukost ( ja jag vet jag blev oxå förvånad när jag åt frukost utan att ha barnen hos mig) började jag kolla på denna film:



Och när jag började kolla på denna film insåg jag att men det är ju den här musiken som jag är uppväxt med, Buddy Holly, Richie Valens, inte Elvis, Jerry Lee Lewis, Roy Orbison och många fler... Härligt!

Telefonen ringde och min bästaste bästa vän var på väg in till stan och tänkte bara tala om att hon kommer på fika. *lycka*
En gammal arbetskamrat ringer och vill träffas, gärna äta middag ihop (min idé för då får vi ses mycket längre) och så ska jag till världens bästa frissa som har haft semester, tillika min underbara granne!

Så här blev håret denna gång:
Foto: Privat, Före... Bjuder på detta... ;)Foto: Privat. Efter... SÅ jäkla nöjd!!!!!

Skojjar inte när jag säger att jag är så jäkla nöjd med frisyren, men det är jag varje gång jag går ifrån Åsa! Hon är så bra!!!
Har aldrig samma frisyr och nästan aldrig samma färg på håret heller, vi pratade om det förut idag och jag har nog varit alltifrån svart till rosa till nu jätte jätte jätte vit i håret och under dessa år som jag har gått till henne har jag inte en enda gång gått därifrån och varit missnöjd!

Efter fika med bästis och klippning hos Åsa var det dags för middag med min gamla vän!
Så himla roligt och befriande att få sitta och skratta och prata om allt som har med allt att göra och ändå ingenting!

När vi hade ätit färdigt och hon skulle cykla (in till stan i regn och rusk) tog jag med mig Doris på en promenad, kanske inte precis det hunden ville men jag ville!
Lyssnade på musik, nu kommer vi till det här magiska...
Jag lyssnade på radion och dom spelade denna låt:



I vanliga fall hade jag snabbt stängt av radion för jag har verkligen inte klarat av att lyssna på musik som detta utan att falla i gråt, och då menar jag verkligen verkligen gråt, så där som gör ont, som smärtar och som inte alls känns befriande efter men ikväll var det något som gjorde att jag valde att inte stänga av musiken utan verkligen lyssnade på den, kände på den och tog in den i hjärtat!

Jag tror jag är på väg åt rätt håll, jag tror jag håller på (sakta men säkert) att läka... Jag har resten av kvällen lyssnat om och om på kärleksballader som jag tidigare inte har klarat av, jag känner mig lugn i kropp och själ och jag gillar det! Jag gillar det starkt!

Så jag vill säga detta till en speciell vän... Lyssna på texten på låten, ta bort allt som INTE har med vänskap att göra och förstå hur jag känner för dig, du är min vän och jag värderar dig så otroligt högt, som Sarah Dawn Finer sjunger:

"Var inte rädd - Jag går brevid dig - Kom ta min hand - Jag håller i dig - Här i min famn kan du våga tro - Sänk dina murar - Jag ger dig ro"
"För att jag älskar dig så som du är"
"Låt mig få bära dig när du är svag för du betyder allting för mig"
"Här blir jag kvar för här vill jag stanna"

Du betyder så otroligt mycket för mig, som en vän, det är så vi vill ha det båda två och det känns fantastiskt!

Nej nu ska jag se klart på filmen Walk The Line...

Hejdåhejdå! ;)

Ps. Bra dag! Jätte bra dag! Ds.
"

Inga kommentarer: