tisdag 5 juli 2011

Så jävla riksbakis jag har varit idag... + Thåström

Igår körde jag ner med bil och släp till min bästa vän som är uppe på semester på sin familjegård, det är så grymt skönt att ha henne nära, riktigt nära (ja i norrland är 6 mil riktigt nära...).
Jag har en annan vän som satt i bilen på väg från Göteborg till Åre igår och efter många om och men "ramlade" han in hos min bästa vän där vi satt och drack vin i godan ro...

Å shit vad vi drack vin sen då!
Å vad vi pratade om allt mellan himmel och jord sen då! Själv körde jag den här varianten: Droppa ett samtalsämne och lite snyggt sitt brevid och lyssna, tyst och bara njuta!
För var det något som jag gjorde igår så var det att njuta, att sitta mitt emellan de två människor som betyder så otroligt mycket för mig, som är mina vänner, som hjälper mig på sina egna (ibland speciella sätt) genom detta som är sjukt svårt, jobbigt och stundtals otroligt ensamt...

Jag planterade i alla fall ämnet religion igår... Lite snyggt... Å så drog diskussionen igång igen *skrattar gott*
Alltså det pratades om så mycket igår att jag idag har lucköppning... Insåg för en stund sedan efter att jag hade pratat med en annan vän att det bestämdes igår att nästa år ska jag och min vän åka till Silverstone för att se på Formel 1...
Efter närmare efterforskning kanske vi inte riktigt hade "bestämt" detta men det är så jag minns det idag i alla fall...

Ja galet mycket vin blev det i alla fall, sedan när vi skulle lägga oss fick jag det som jag har saknat så otroligt mycket; Jag fick SKEDA!!!! Yiiipppiiieeeee!!!!!
Så otroligt najs i de 3 sekunder som jag lyckades hålla mig vaken efter att vi hade lagt oss tillrätta, men såååå galet najs!
Jag ska inte sticka under stolen med att jag är jätte, hur ska vi kalla det "sugen" på att vara med en man, men det jag saknar absolut allra mest är denna fysiska närhet som det blir när man "bara" skedar, det är DET jag saknar allra mest...
Att ha någon som lägger armen om en... Det är NAJS!
Så nu har jag fått "mersmak"... Tror jag... Alltså av att skeda då, känner att det kan vara bra att vara övertydlig här!

Dagen idag har dock inte varit så super duper lustig... Bakis och skakis kan man lätt säga, tryckt i mig ett par ipren bara för att överleva och tagit tag i dagens uppgift på stort allvar.
Jag har tillsammans med min bästa vän gått igenom samtliga (säkert 36st) flyttkartonger som min fd make med hjälp har packat inför försäljning och flytt ur vårt gemensamma hem...
Alltså jag vet inte då men att lägga glas i botten på en kartong och lägga en gjutjärnsgryta över känns ju inte så himla begåvat men men...

Precis hela dagen har det tagit och jag är så där sjukt slut i kroppen nu, vet av tidigare erfarenheter att imorgon kommer jag ha ONT! SKIT ONT i höften, dessa lyft med kartonger upp och ner är inte bra för min trasiga kropp...
Men men.... Nu är det gjort och jag har för fjärde gången flyttat på dessa kartonger... Nästa gång jag tar i dem igen hoppas jag på att det är när jag och barnen, samt förhoppningsvis pappan till barnen, flyttar till västkusten!
Det är min dröm, mitt mål, min plan och jag ser det framför mig och jag vet att det kommer att hända!

HejdåHejdå!

Skickar med denna låt som bara "poppade" upp när jag gick in på Youtube...

Inga kommentarer: