onsdag 13 juli 2011

Jo men vi drog till Åre...

Jo men vi drog till Åre i måndags, något som jag har tänkt att göra med barnen länge nu men har inte riktigt velat göra det själv... Jag är en extrem badkruka och gillar inte att få huvudet under vattenytan, får nästan panik varje gång det händer och har hört att vattenrutchkanan på Holiday Club skulle vara lite "läskig".

Nu var den absolut inte läskig utan riktigt rolig men jag hade nog inte åkt den om inte sonen och en av mina vänner åkte den först, tänker lite på uttrycket "en måste offras" *ler*.

Vi hade i alla fall två fantastiska dagar och så här i efterhand undrar jag om man kan bli klorförgiftad...
Jag och barnen kom upp till hotellet på måndag, mitt i dagen, checkade in, gick upp på byn, åt lunch med en av de bästa, tillbaka till hotellet, hoppade i plurret runt 14 tiden kanske, fick sedan sällskap i plurret av en av de bästa, badade till klockan var närmare 19, dusch, upp på byn för att äta middag, tillbaka till hotellet, dricka något gott i baren med en av de bästa medan barnen spelade minigolf, tv-spel osv...
Vi kom nog inte i säng förrän klockan var närmare 23.30.

Upp tisdag morgon vid 9, äta frukost på hotellet, ner i plurret runt 10 tiden, upp ur plurret runt 14 för att äta lunch på byn, tillbaka och ner i plurret runt 15.30 för att kliva upp ur plurret kl 19.55 för att duscha och åka hem till Östersund.

Jag blev sjukt impad av mina båda barn som lyckades hålla sig vakna hela vägen hem trots att den stora badkoman slog till rejält!

Idag däremot undrar jag om man kan bli förgiftad av klor, har känt mig sjuukt bakis hela dagen, knappt så jag har tagit mig för någonting alls....
Ja simhud mellan tår och fingrar det tror jag nog att vi har alla tre nu men att man ska känna sig så här slut det trodde jag aldrig...
Eller egentligen, om jag tänker efter... Jag har simmat mer eller mindre konstant i 8 timmar igår och kanske 4 timmar i förrgår... Hmm... Inte konstigt att man har träningsvärk idag...

Konstigt ändå för inom mig bubblar energin, jag vill göra så mycket, jag vill få i ordning här där jag bor för det är riktigt riktigt illa här nu (i mina ögon mätt i alla fall) saker överallt, papper och tidningar överallt, disk som inte har blivit diskad, barnens kläder hänger överallt osv... Jag blir matt bara jag tänker på allt som ska göras, måste göras osv men jag har inte riktigt orken eller energin till att ta tag i det än... Kanske kommer imorgon eller ikväll vad vet jag?!

Ja ja... Lägger ut lite bilder på hur vi hade det i Åre...
Foto: Privat 2011-07-11
Foto: Privat 2011-07-11 Foto: Privat 2011-07-11 Foto: Privat 2011-07-11 Foto: Privat 2011-07-11 Foto: Privat 2011-07-11 Foto: Privat 2011-07-12 Foto: Privat 2011-07-12 Foto: Privat 2011-07-12 Foto: Privat 2011-07-12 Foto: Privat 2011-07-12 Foto: Privat 2011-07-12 Foto: Privat 2011-07-12 Foto: Privat 2011-07-12 Foto: Privat 2011-07-12

Mu för nu ;)

2 kommentarer:

LyckligaPraliner ♥ sa...

Men underbart!! Barnen kommer nog inte att glömma den resan i första stund, och inte du heller :) När det är kaos tar man en sak i taget och ser det "braiga" som blir gjort och inte allt man inte gjort, tänker jag....

Mamma-Mu sa...

Jo precis så är det nog, är super nöjd med kvällen trots detta kaos, valde att sätta upp 3 tavlor istället för att röjja i röran...

Dagens ord: super nöjd :)