söndag 17 juli 2011

Jag försöker förstå andra människors beteende

Jag försöker förstå och komma underfund med hur andra människor beter sig men jag blir inte riktigt klok på hur allt funkar.

Jag blir kontaktad av människor som via mail eller sms som säger en sak till mig rörande mig som person och det jag har gått igenom men öppet och offentligt har en annan uppfattning dels om mig och om min fd make. Varför är den fråga som jag då ställer mig.
Den inre kommunikationen hos dessa människor måste verkligen bli fucked up!

Varför väljer man att försöka etablera en kontakt med mig "inofficiellt" för att officiellt göra det motsatta?
Vem vinner något på det? Enligt mitt sätt att se på det handlar det om människor som är otrygga i sig själva. Jag har inga som helst problem med att säga till en människa att jag tycker om honom/henne, inga problem alls faktiskt för varför skulle jag vilja "mörka det"?

Handlar det kanske om att den egna självkänslan hos dessa människor blir bättre om de hör av sig till mig och försöker "be nice" så att säga? Mår de bättre för en liten liten stund och kan säga till sig själv att: "jo då nu har jag visat att jag kan vara snäll, nu ligger bollen hos Mimmi" eller?
Men om jag har blivit sårad, illa behandlad och känt mig utnyttjad av en eller flera människor varför skulle jag vilja fortsätta att ha kontakt med honom/henne då?

Summan av kardemumman är att det handlar om tillit, tillit till en annan människa, det är som bekant inget man får utan något man förtjänar och för att förtjäna denna tillit krävs mer en ett enstaka mail eller sms för att jag i alla fall ska över huvudtaget överväga vidare kontakt...

Så jag säger så här: Så du herr P (som jag väljer att kalla dig här då jag vet att du läser mina inlägg) om du skulle ta och koncentrera dig på det DU känner är viktigast i livet så ska jag göra det samma!
Om DU längre fram kommer till den insikten att DU vill ha kontakt med MIG för att du värdesätter mig och mina kvalitéer som människa då är det DU som kommer att få jobba HÅRT för att förtjäna min tillit för som det är just nu så är den = noll.
Sorry men så är det!

Inga kommentarer: