torsdag 7 juli 2011

Jag är hel i kropp och själ...

Det är egentligen helt otroligt att jag har klarat mig igenom denna dag, en dag som har varit super varm, jag har varit mer än vanligt i behov av vätska och salt...

Inte helt otippat blev dagens middag med barnen pizza, sedan tog vi en promenad med Dum-Doris... En hyfsat lång promenad men den gick fantastiskt låååångsamt.

Vi gick förbi mina adoptivyngel, insåg att vattnet var på väg att försvinna så nu får dom små rackarna ta och växa på sig och utveckla ben å allt annat som grodor har för annars är det nog kört för dom tror jag...

Ska nu hoppa i lopplådan för att läsa några rader och njuta av att höra mina barn andas tungt i sömnen... Har sagt det förr och säger det igen, man blir liksom en helt annan människa när man har sina små hjärtan hos sig, jag blir lugn. Helt lugn i själ och hjärta!

Funderar dock över den lite "nya" attityden till livet som dottern verkar ha kommit in i, en attityd som handlar om: hjälpa till, fråga hur man mår, kolla om lillebror behöver hjälp, plocka undan utan att börja tjafsa, faktiskt erkänna och säga högt att man är trött och kan tänka sig att gå å lägga sig... Ehhhh liksom... Vad faan hände och när??? Eller vänta... hon kanske helt enkelt vill låna cash?!

Ja den som lever får se och jag verkligen lever idag, det har jag nog fått känna på ordentligt, men det var det värt! Varenda sekund av gårdagen var värd varenda sekund av dagen idag!

Njut nu av natten ni som kan!

1 kommentar:

Angelica sa...

Det är kanske dags att du kommer ner hit och känner värmen ordentligt, hahahaha!!! Vi S V e t t a s HELA tiden :D Våra busar fick pizza idag me, det är vad de gillar! Inte så konstigt att det går som det går med min vikt... Men jag ger mig inte!

Hoppas att du drömmer många vackra drömmar sötaste du! Jag sitter uppe, alla sover, och lyssnar på Mikael Wiehe, Flickan och Kråkan. Den kan jag lyssna på tusen gånger till :D

Kraaaaaaaaaaam!