söndag 28 augusti 2011

Aha-moment....

Jag vet att jag borde sitta med nosen i en skolbok just nu och jobba som bara faan på min tenta, jag vet det men jag kan inte!

Jag klev upp tidigt i morse, hade ställt klockan för att kliva upp tidigt och vaknar innan den ringer.

Jag sätter mig framför datorn och läser lite på Fejjan, läser lite meddelanden å sånt, blir lite varm i hjärtat, ler lite grann samtidigt kommer en lite jobbig känsla över mig...

Efter en stund känner jag att inget i huvudet fungerar, jag fungerar inte, kroppen fungerar inte, jag måste ut, få luft... Bort....

Tar med mig hunden och går ut, stoppar propparna i öronen och lyssnar på musik, detta är ett sätt som jag VET brukar hjälpa mig när jag har för mycket känslor och tankar som snurrar men inte idag... inte på en gång i alla fall...

Det spelar en låt i från filmen Dirty Dancing i mina öron, en film som jag (som många många andra) kan utantill och helt plötsligt får jag en scen framför mina ögon som verkligen förklarar hur jag känner just i detta nu!

Jag känner själv att jag står vid ett vägskäl... Huvudet säger en sak, hjärtat ett annat, klassiskt, på gränsen till kliché jag vet men det är precis så jag känner idag!

Vad är det som JAG vill egentligen? Åt vilket håll i denna korsning ska jag gå?

Se på klippet, 1.47 -2.02 in i klippet... Precis så känner jag... nu....

Så då var det sagt...

Inga kommentarer: