lördag 20 augusti 2011

Nu håller jag tummar och tår...

Det är precis som att det har vänt och går åt mitt håll nu....

Har precis nu läst beslutet ifrån CSN om att jag är beviljad studielån inför kommande studier, coolt att få det beskedet mitt i natten!

Har denna vecka varit och tittat på en lägenhet i samma område som jag och barnen bodde tillsammans med pappan till mina barn.
Varför kan någon undra, det låter ju som att jag bor så perfekt som jag bara kan nu i det lilla röda huset.
Jo det gör jag oxå! Absolut, kunde inte ha det bättre än att bo i detta lilla röda hus men tyvärr har jag fått bita i det sura äpplet och inse att jag har inte råd.
I vintras gick jag inte på CSN utan fick lön ifrån Trygghetsrådet och det inkomstbortfall som det innebär med att det är slut gör att jag inte kommer att få det att gå runt i vinter när kylan är som värst.

Men jag och barnen kunde inte ha fått en bättre start på vårt nya liv utan pappan, jag har (om ärligheten ska komma fram) aldrig känt mig så trygg och lugn i ett hem som i detta lilla röda hus. Sovit som en gud har jag gjort oxå.
Så självklart var det med en klump i halsen och smärta i hjärtat som jag levererade detta besked till ägarna till det lilla röda huset.
Vi har ju blivit som en familj här och alltid känt oss välkomna vilken tid på dygnet som helst så detta beslut gör ont!

Självklart har jag tänkt mer än en gång hur det blir för barnen med en flytt till men de verkar ta det hela bra, tror mycket beror på att vi flyttar "tillbaka" till vår gamla gata... De känner ju en trygghet med det då de har sina gamla grannar och vänner där.

Men men...

Allt kommer att bli bra, allt kommer att bli bäst...

Igår kväll gick jag och la mig samtidigt med barnen då jag är så sjukt trött hela tiden, precis innan jag skulle somna slog det mig vad som hade hänt och jag började möblera lägenheten i tanken, hade samtidigt kontakt med en av mina bästa vänner via sms och han skrev så här när jag menade på om detta verkligen var på väg att hända:

Good things happen to good people... Keep up the good work!

Blev varm i hjärtat, somnade inom loppet på några minuter och har sovit riktigt gott inatt!

Tack!

Inga kommentarer: