lördag 13 augusti 2011

Kompisar från förr... TLK

Igår träffade jag två gamla vänner ifrån min uppväxt, så himla najs!
Är uppväxt i en förort till Stockholm som heter Alby, ligger Botkyrka kommun och det är (trots allt som sagts och visats) en otroligt fin plats att bo på.

De jag träffade igår har jag kommit i kontakt med på Facebook, detta fantastiska fenomen, det var så otroligt härligt.
Vi har inte träffats på 15-20 år och jag ska vara helt ärlig, lite pirrigt, på gränsen till nervöst var det ju...
Heidi, som jag har gått i samma klass med genom grundskolan flyttade ifrån Alby någongång under högstadiet, vi har träffats kanske en eller två gånger sedan dess på någon form av sammankomst, eller helt enkelt ett firande för att vi lyckades ta oss igenom högstadiet med livet i behåll ;).
Sedan var det hennes kusin Terje som hängde med, en man med betoning på MAN som oxå bor här nere nu.
Båda dessa två har betytt mycket för mig när jag växte upp, tror inte att någon av dom vet det, Terje har jag nog någon gång i tonåren tittat lite extra på... Gjorde jag igår oxå om ärligheten ska fram ;)
Men vad härligt det var att få träffa dessa två igen efter så många år och vad otroligt fantastiskt att få "plocka upp tråden" där vi lämnade den för en himla massa år sedan, fantastiskt befriande känsla och så otroligt roligt!

Första minutrarna gick väl till att "checka läget" liksom, sedan gällde det att på så kort tid som möjligt försöka att återge sitt liv och vad som har hänt och kanske inte hänt osv, sedan var det bara (för min del i alla fall) bara att gå omkring, ja vi hamnade på IKEA, och njuta av att vara med människor som kände mig när jag var bara "Mimmi", inte fru, inte mamma, inte kollega ingenting utan bara Mimmi och vet ni... Det kändes helt fantastiskt! Att bara få vara Mimmi....

Det jag tar med mig ifrån denna dag är att oavsett hur många år det kan ha gått emellan, finns grunden för vänskap där så blir det inga problem, inga konstiga känslor utan det bara funkar!

Vi har redan bestämt att nästa gång som jag åker neröver så är det hos någon av dessa två som jag ska mellanlanda och det kan ni fethajja att jag tänker göra! Lätt!!!

Lägger ut en låt från "förr", med killar från mina gamla hoooods ;)
Enjoy ;)

Inga kommentarer: