onsdag 31 augusti 2011

En skopa motivation tack...

Idag behöver jag verkligen en stor skopa motivation.

Första Zumba-passet klarades av i måndags och någon hade nog missat att tala om för vår alldeles underbara instruktör att vi hade haft sommaruppehåll å kanske inte riktigt var i form för att köra igång i samma tempo som vi avslutade med i våras...
Man kan kort och gott säga att han körde skiter ur oss, big time!!!!

Men satans så roligt det är och vilken fantastisk musik vi lyssnar på, för mig handlar det mycket om att komma tillbaka till det jag är uppväxt med... Latino... Salsa... Typ...

Trodde däremot att träningsvärken skulle vara värre än vad den var, för på måndagskväll när jag gick och lade mig hade jag ont precis överallt men inte igår.

Då tog jag med mig en av mina grannar på en 2 timmars promenad som gick upp och ner upp och ner... Kanske inte så smart för idag har jag en sjuuuuk träningsvärk i mina lår samt känner att en förkylning håller på att ta tag i min kropp å slå ut hela mig.

Inte helt otippat att man blir sjuk när träningen drar igång efter ett uppehåll men lika tråkigt är det.
Gick och lade mig tidigt igår för att jag kände mig febrig men har börjat använda chatt-knappen på mobilen så någon mer sömn än vanligt blev det inte i alla fall men jag försöker att intala mig att kroppen fick vila mer i alla fall ;)

Idag skiner solen här, jag borde/ska läsa första boken på denna kurs som jag pluggar nu, det känns verkligen jätte positivt för jag tror att det är ett ämne som vi kommer att ha stor nytta utav efter skolan är slut men jag hittar ingen motivation att öppna boken...

Känner mig varm, tussig, snorig å så där alldeles "äpplig i skalet"... Liksom....

Fast nu när jag tänker på det så kanske det inte är så dumt att krypa ner under filten i soffan med största koppen te bredvid och läsa denna bok... En bok som för en gångs skull är på svenska! Känns nästan lite konstigt, ovant att läsa på svenska... Typ...

Ja ja, bästa dagen till Er alla där ute, för det tänker jag ha oavsett om jag känner mig tussig eller inte!

Inga kommentarer: