fredag 5 augusti 2011

Skulle koka ris men tog kokos istället... Dumt...

Förvirrad som jag är råkade jag av misstag koka kokos idag istället för ris...
Jag vet att jag kanske borde ha "fattat" att ngt var på tok redan när jag fick med våld tvinga ner dl-måttet i burken med ris (läs:kokos) för jag vet ju sedan tidigare att jag får ner dl-måttet i den burken för det har ju alltid gått!

Sedan tyckte jag nog att riset (läs:kokos) betedde sig väldigt underligt när jag skulle skölja det, även där borde jag ha fattat att ngt var på tok men icke...

Kan tala om att kokt kokos luktar... hm... annorlunda? Bränt kokos luktar direkt illa... Talar här av dagens nya lärdom...

Lite småtypiskt mig skulle man kunna säga.

Har nu ikväll lämnat bort mitt lilla hjärta, Dum-Doris eller jag tror nog att jag döper om henne nu till DenbästaDorissomfinnsihelavärlden är nu på hunddagis då jag ska köra ner en fullsmockad släpvagn med saker ner mot västkusten imorgon...
Tycker det är nästan jobbigare att lämna bort Doris än när barnen är borta ifrån mig för barnen pratar jag med varje dag (om jag har tur) och för dem kan jag ju tala om varför jag åker bort och att jag faktiskt kommer tillbaka, till Doris kan jag bara ge ovillkorlig kärlek och hoppas på att hon förstår innerst inne att jag kommer tillbaka!

Nu vet jag ju att hon har det toppenbra på det ställe hon är på men det svider i hjärtat ändå! Hon är min bara min och jag älskar henne sååååå galet mycket!

På tal om ingenting så har jag blivit HUGGEN på hakan av värsta elaka insekten! Skitjobbigt, bultande, kliar så jag kan dö! Tror nästan att det är Doris som har lejt en insekt från helvetet bara för att hon ska låta mig pinas för att jag väljer att åka ifrån henne så här! Säkert är det så!

Ja men annars har dagen varit super, faktiskt! Känns konstigt att säga så trots att barnen är borta men jag har verkligen haft en toppen dag!
Har försökt skriva på min hemtenta men det går sjukt trögt... Detta resulterar dock att böckerna får hänga ner till Göteborg så jag vet ju vad jag ska pyssla med en av dagarna... *suck*

Neheppp nu blir det nog tack och godnatt för imorgon ska jag upp "tidigt" (allt är relativt) för att köra långt och långsamt... Och lagligt...

Hejdåhejdå

Inga kommentarer: