torsdag 18 augusti 2011

Summa summarum...

Summa summarum av dagen måste ändå bli: Lycka!

Jo denna dag har varit bra, bättre, bäst!

Startade dagen på det bästa sättet, hörde hur dottern smög förbi mig och sonen ner för trappen och smög igång tv:n. Tror det är bra att hon får vakna först någon gång och få en stund för sig själv på morgonen, oftast är det sonen som vaknar först, sedan jag och sist dottern.

Jag låg vaken och bara njöt av att ligga brevid denna varma lilla kille som i sömnen pillrar en i håret, kryper tätt intill och bara vill ha kärlek.

En sen frukost åt vi, sedan åkte jag iväg på ett hemligt "möte"... Mer om detta möte kommer senare det kan ni vara lugna för men det kommer att bli så ofantligt bra allihopa!!!

En god vän sa till mig idag att "det kan nog vara bra att avsluta vistelsen i Jämtland där det utspelade sig en massa tråkigheter för att sedan kunna lämna denna del av landet starkare och mera rakryggad än någonsin" och detta tror jag hon har helt rätt i denna Mary!
Det är precis så det kommer att bli, hur tufft och jobbigt det än må vara att ta detta beslut och delge mina vänner här på gården... För de har verkligen blivit mina vänner!

Vi kostade på oss en cykeltur med Dum-Doris på eftermiddagen, jag och barnen och efter middagen blev det mer cykling då vi skulle på dotterns fotbollsträning, detta resulterade i att jag nu är hyfsat öm i puppan, snacka om att man är ovan!

Nej gott folk nu ska jag krypa ner brevid sonen och läsa några rader i min bok.

Jo just det... Första musen för säsongen är nu dödad, mördad, inte lemlästad men död död död och detta tack vare svartvinbärsgelé...

Inga kommentarer: