söndag 15 januari 2012

Bellflower & Jonathan Keevil - Blind, deaf too

Fick tipset av en vän att se en film som heter Bellflower....
När jag får tips av denna vän så vet man liksom inte alltid hur det kommer att utspela sig och precis så var det med denna film...
Först var den så där fantastisk så där så att man nästan kunde känna igen sig i vissa saker, som en annan kunde göra innan man fick familj och barn å sånt... Typ som att faktiskt bara sätta sig i en bil och dra... Åka till långtbortistan och njuta av nuet... Jo då det hände att jag gjorde, flera gånger och det var så där fullständigt befriande att göra med någon som man inte kände så väl eller med någon som man kände riktigt väl.

Sedan tog denna film en vändning som jag inte alls var beredd på, det blev en väldigt väldigt speciell vändning, lite läbbig, ganska blodig men filmen var helt klart sevärd om man inte vill se någon puss och kram, hjärta och smärta film som det är av tradition...

En udda, i min värld, bra film men väldigt väldigt udda... Som så mycket annat som denna vän rekommenderar så till dig Johnny, om du mot förmodan skulle läsa detta, tack för att du visar mig en helt ny värld!

Låt från filmen:


Å värsta coola eldkastaren bygger dom i filmen oxå, ballt sååå ballt! (I min lilla låda till värld)...
Trailern:


Det är absolut ingen film för ett barn att se då den är riktigt blodig och läskig i vissa delar men som vuxen kan man ju krypa upp i soffan och kika mellan fingrarna...

Inga kommentarer: