måndag 9 januari 2012

Len som en barnrumpa...

Här kommer ett litet tips från mig till dig, du kära läsare...

Jag avskyr den torra luften här uppe i norr då den gör att huden blir sprött som ett tunt papper... När jag badar brukar jag ha i en liten dutt (observera! DUTT) med barnolja i vattnet av den anledningen, att slippa bli torr... Nu är denna olja slut efter att ett av barnen behövde flaska bättre som tom...

Satt och funderade på det här med olja... Visst borde vanlig olivolja funka som substitut tänker jag och skriver en fråga på Google... Jo jomensan visst skulle det funka super bra! Som vanligt har jag lite bråttom å läser inte hela "tipset" läser ett par matskedar olja i vattnet...
Fint!

Börjar tappa upp ett bad och har olivoljan i handen... Ehh... Vet ni om att det är en väsentlig skillnad på storleken på hålet i flaskan i jämförelse med en vanlig liten pyttepytt flaska med barnolja... Vet ni att när man är "lite" tanksprid och inte riktigt tänker tanken hela vägen ut, att det under den lilla lilla stund av tankspridhet kan komma ut riktigt många matskedar olivolja...
Jag vet...

Ja ja... Låg och läste bok och pösmös där bland mina "klumpar" av olja, nej det var inget problem alls med att exempelvis få ryggen insmord...

Sitter här nu och slirar på tangenterna för hela jag är fullständigt dränkt i olja men jag är mjuk och goooo ;) Å len som en barnrumpa...

Insåg dock att hunden - DUM-Doris hade lagt sig på mina pyjamasbyxor och sovit en stund under mitt bad och att de i sin tur var ut och in... Tror faktiskt att när brallorna åker av sitter det mer hår på mina ben än innan jag klev i badet...

Man lär sig något nytt varje dag...

Tjena!

Inga kommentarer: