tisdag 3 januari 2012

Ett nytt år...

Det har återigen gått och blivit ett nytt år... Usch vad tiden går fort och alla som är äldre säger hela tiden åt mig att det bara kommer att gå fortare och fortare... Men hur är det möjligt? Att det kan gå fortare än så här?

Om jag inte hänger med nu hur ska det då bli om några år? Jag undrar jag...

Men ett nytt år är det i alla fall, och som dom tidigare åren lovar man sig själv att detta kommande år ska bli så sjuuuukt mycket bättre än det som har varit.
Men nu har jag ju galet mycket att vara både glad och tacksam för för det året som har gått så jag har svårt att se hur just det skulle kunna bli så mycket bättre än så här när det kommer till vissa saker men kanske inte alla...

Jo å allt som har varit svårt, tufft, upplevts som överjävligt har bara gjort mig starkare och i sinnet mycket längre som människa.
Självklart vill jag inte uppleva dessa stunder igen men jag tar med dom in i framtiden och lär av det som har varit.

Under året som har gått har det försvunnit människor som har betytt och haft otrolig inverkan på mitt liv men det har även tillkommit människor som jag vet och hoppas kommer att betyda mycket och ha en positiv inverkan på mig och min framtid.

Att livet handlar om att ge och ta det får jag bevis på hela tiden. Jag ger men får även tillbaka, kanske inte i samma form som jag ger i eller ens utav personen som jag ger något till men att jag får tillbaka något gott det vet jag, det har jag ju mina vänner som levande bevis på!

Jag tänker på det här med vänner... Att man kan känna en sådan otrolig värme, kärlek, ömhet och respekt för en annan människa men som inte är "kärlek" i den bemärkelsen tycker jag är så grymt häftigt.
Ta mannen som är gift med min bästa vän, tillika "syster" som jag på eget bevåg har adopterat, ja systern alltså... Hennes man är en man som ligger mig så otroligt varmt om hjärtat, som betyder mer för mig än han kan tro (är dålig på att säga det till honom, är bättre på att säga det till Syster). En man som jag känner en stor respekt för då han har erfarenhet av livet... Ja det låter klyschigt kanske men han är en sån där klippa som man bara vet finns där... Trots att vi inte pratar så ofta med varandra så PRATAR vi när vi pratar, förstår ni hur jag menar?

Att få ha bollplank av båda könen är bra och jag hoppas att alla människor får möjlighet till det, vi tänker inte på samma sätt och vi pratar inte samma språk, vi lär av varandra varje dag. Det är i alla fall min upplevelse...

Jag har ett år framför mig som kommer att bli tuffare än något jag har upplevt tidigare... Jag har kommit till "krönet på kullen" då det känns som jobbigast i många olika sammanhang men hoppas att till sommaren kunna knyta ihop påsen och se på livet framöver med positiva ögon...

Jag vet vad jag vill och jag vet vad jag tror är bäst och det är det enda som gäller nu!

Börjar med att ta allt månad för månad och jag vet att januari kommer att "avslutas" med en smäll... :) En bra smäll, en smäll som gör att jag kommer att kunna tänka tillbaka och njuta av det som skett kanske senare fram i vår när det blir smällar av annat slag...

Ett bra år... 2012 blir ett bra år... Ska bara jävlas lite i början för att avslutas på topp!

Bra år!

Inga kommentarer: