fredag 6 januari 2012

Detta har blivit en vana & Ziggy Marley - True To Myself

Tänk att nu har jag haft så många bra dagar så nu börjar dom "intelikabradagarna" kännas som annorlunda och lite udda...
Har återigen haft en bra dag med hund och barn.

Jag fick besök igår av den lilla mannen med sanden och vaknade inte förrän 09.55 idag... Dottern sov fortfarande och Sonen poade på själv men hunden var kissnödig.
Om hon hade kunnat hade hon lätt stått med benen i kors!

Dagen har gått i barnens tecken, helt klart och på kvällen kom några vänner över på mys!
Det är så himla härligt när man kan sitta i köket, dela lite vin och surra på som aldrig förr.
Sonen och mannen i familjen som var på besök underhöll varandra genom att spela Wii så svetten lackade. Tjejerna satt inne på Dotterns rum och pysslade.
Som det ska vara med andra ord!

Nu sover både barn och hund och tystnade har lagt sig som ett lock över lägenheten.

Jag var ut med Doris för en stund sedan och njöt av kylan. Det var/är helt stjärnklart ute och nästan fullmåne så ja nog blir det kallare allt...

Jag väljer att krypa upp i hörnet på soffan och bara pysmysa lite för mig själv och njuta, ta in och le för det gör jag när jag mår bra! Jag ler och jag skrattar mycket och ofta för sån är jag :)

Kärlek och värme!

Lägger ut en låt med bästa Ziggy... Lyssna på texten, den är fantastisk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt det är att läsa att det börjat vända för dig, att du tagit dig vidare åt rätt håll och att det tråkiga, onda börjar gå över..även om det kommer över dig ibland (vilket absolut inte är ett dugg konstigt att det gör)

Du verkar vara en stark kvinna och ja det stämmer nog att "det som inte dödar härdar" eller?

Vi går mot ljusare tider nu, visst är det härligt?

Mamma-Mu sa...

Ja nog har det vänt i alla fall på många håll i min tillvaro, det är fantastiskt skönt att kunna se saker ur ett annat ljus och förståelsen för hur människor agerar börjar sakta men säkert att komma även den.

Ja jag tror nog att jag är en hyfsat stark människa men utan mina vänner skulle jag inte vara någonting. Jag är lyckligt lottad som har nära vänner som jag kan prata om allt med.

Och det här med att ljuset kommer tillbaka... Det känns som att livet verkligen kommer tillbaka med ljuset denna vår.

Tack för din fina kommentar, gillar det!
/Mimmi